Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:04 pm

salam...

sedikit hak ke atas pentadbiran ttggi kite je

mmg la mula2 sikit pastu lame2 jadi banyak la. wei belajar dari sejarah. name je cikgu. Ko lupe mcm mane British amik pulau Pinang. mula2 minta ckit je hak ke atas pentadbiran ttggi pastu terus ambil alih. tu baru pulau pinang.

Diorg tu amareka, byk taktik dan helah diorg utk ambil alih n jahanam kn negara islam..

contoh mcm tragedi 11 september. diorg guna isu tu tuk ambil alih negara afganistan. sehingga terkuburnya pemerintahan taliban yang menyokong kepada undang-undang islam.

ko tgk skang kat afganistan mcm2 benda x bermoral diorg bwk masuk. pornografi, hiburan bebas. n skang gadis diorg ramai yg jd pelacur untuk teruskan hidup. ko nk mcm tu jd kat anak bangsa ko?

bukak pemikiran tu, ade hikmah kenapa anwar x naik dulu.
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:19 pm

encik rosman...

betul ke ape awak cakap nih?

jangan tuduh2

saya walaupun orang prowaris tapi saya x trima berita tanpa bukti nih
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:20 pm

Putra_Aiman wrote:
ali ketam tu ketua menteri ko laa kresen oi...

wei putra aiman ko suke2 je men2 name orang. cube org pggl ko aiman lembu ke? ko suke x? mesti ko xsuke kn.
xelok la men2 gtu. Name tu kan identiti org. mane taw ade sedara mare die yg dlm forum ni ke, klu bc mesti sakit hati.

kita nk jd cikgu mesti jaga tingkah laku n pertuturan sebab org menilai kita dari hujung rambut hingga hujung kaki
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:23 pm

jgn nengok satu pihak je wahai saudara..
even anwar x naek dulu pon..
negara kite mmg da lame tersedia dijajah dengan gaya kebaratan..
x gitu?
pelajaran pon sume nak bi..
skrg timbul balek nak gune bahse melayu..
ape kes lak skjp tuko2?

learn from the past eh?
Quote :
ko tgk skang kat afganistan mcm2 benda x bermoral diorg bwk masuk. pornografi, hiburan bebas. n skang gadis diorg ramai yg jd pelacur untuk teruskan hidup. ko nk mcm tu jd kat anak bangsa ko?

rasenye mende ni da lame wujud sejak dulu lagi..
jgn skrg br anda nampak yek saudara..
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:29 pm

x slah klu blaja dlm bi. dua2 ilmu kita dpt. ilmu bahasa kita dpt n ilmu sains n mate kita dpt. slh ke?

bkn ke anwar yg memperkenalkan budaya berdemonstrasi jalanan? tgk anak2 muda2 kita jd penunjuk perasaan mcm negara2 len. ni bukan budaya kita. org yg sering wat provokasi mcm ni ke kta nk jd kn pemimpin no 1????? Question
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:34 pm

aku pun x suka gak DSAI tp ada benda kita kena tengok betul2 la

klu stakat benda yg x konkrit smua org blh ckp..
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:36 pm

x salah anda kata..yer mmg x salah..
tapi anda fikir bahasa mendaulatkan negara?
jika bahasa kita diambil alih..sape lagi yg nk mendaulatkan?
nengok la zaman skrg..
nk2 lagi org kl..
melayu sume nk speaking..
ade yg rase malu klo cakap bahse sendirik..
sbb ape? sbb english more better?
nampak gah gitu?
mmg x salah bljr..
nk bljr pon..
subjek englishkan ada..
jgn ingat budak luar bandar sama cam budak bandar..
nk ajar bi pon makan mase..
nikan nk ajar dlm math n science?
tau x peratus pekse diturunkan sbb mende nih?
kunun2 cemerlang..tapi mentaliti belom dapat dipastikan lagik..

btw..budaya berdemonstrasi? back to the past wahai saudara...
mende ni da wujud sejak zaman nk merdeka lagi..
kita nk merdeka dr penjajah pon kita wat demonstrasi..
so anda xleh salahkan satu pihak sahaja yer..
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:43 pm

tu la tugas n cabaran kita sbg pendidik.

senang b'ckp tp blm tentu ko dpt buat. skang ramai org yg pandai ckp. pandai b'debat tp klu nk wat aku xrasa die blh.

aku sentiasa ingt sejarah negara aku. sbb org yg melupakan sejarah pasti akan mengulanginya.

zaman dulu kita b'demonstrasi secara aman. kita pakai songkok n kta wat rapat umum. bkn mcm skang. bakar2 n melaung caci maki. tu bukan budaya bangsa aku. tp ko aku xtaw la kot2 ade tertulis dalam budaya ko ke?
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 8:54 pm

senang je anda kata tugas n cabaran sbg pendidik..
cara pemikiran anda sungguh simple n perfecto..

demo secara aman? anda dgr ke mereka maki pada zaman 1956-57?
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 9:01 pm

huhu. sedih sungguh dengan pemikiran bakal guru skang. cetek sungguh pemikiran anda. tlg fikir di luar kotak. kita tgk gambar n video drpd arkib. dr gambar tu je kita taw n diorg demo secara aman.

cb time2 merdeka tu tgk dokumentari psl merdeka ade je tunjuk cr org berbudaya berdemo
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 9:06 pm

sila bukak minda anda..anda x taw n x pena dgr org maki ke x pada zaman tu..jgn cakap pasal video..video boleh disunting...
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 9:23 pm

Gelak:.... sudah jelas menampak kn fikiran anda cetek....

len kali bykkn dokumentari bkn majlis tari menari...

Dr. Ramlah adam, sejarawan negara die kate yg demo tu berlangsung secara aman. dh sejarawan negara kate. kite sape nk pertikaikan.
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 9:34 pm

sila buang perkataan cetek tu saudara..
perkataan yg sungguh menghina
anda jangan fikir anda seorang saja yg hidup didunia
n anda serba tahu sumenye
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 9:39 pm

sy xpnh pun membuat kenyataan yang sy seorang sj hidup di dunia n sy serba tahu. saudari blh semak kesemuat post sy...

sy xkn buang sbb sy nk bg cabaran kepada saudari. klu saudari rasa itu menghina saudari kena cr lebih ilmu n pengetahuan supaya saudari dapat menangkis kesemua hujah sy slps ini
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 10:01 pm

syed rosman bin syed alwi wrote:

sy xkn buang sbb sy nk bg cabaran kepada saudari. klu saudari rasa itu menghina saudari kena cr lebih ilmu n pengetahuan supaya saudari dapat menangkis kesemua hujah sy slps ini

lol?
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 10:52 pm

syed rosman bin syed alwi wrote:
x slah klu blaja dlm bi. dua2 ilmu kita dpt. ilmu bahasa kita dpt n ilmu sains n mate kita dpt. slh ke?

bkn ke anwar yg memperkenalkan budaya berdemonstrasi jalanan? tgk anak2 muda2 kita jd penunjuk perasaan mcm negara2 len. ni bukan budaya kita. org yg sering wat provokasi mcm ni ke kta nk jd kn pemimpin no 1????? Question

Saudara, klau nak ikutkan cara Anwar berdemonstrasi lagi baik dari cara2 luar negara berdemonstrasi. Saudara penah pegi tak kat mana-mana tempat berdemonstrasi. Dorang buat cara aman ke tak? Sape yang ganggu sehingga tercetusnya pergaduhan dan pertelingkahan.

Yang buat demonstrasi kat penang ari 2 saper yang buat ek..saper yang kumpul2..Orang2 DSAI ker? Kalau boleh mmg la tak perlu tukar kepimpinan saudara penah bacer sejarah dunia tak? Or saudara hanya bace sejarah SPM dan sejarah Tamadun Islam dan Tamadun Asia (TITAS). Saudara pernah baca sejarah pentadbiran negara-negara lain yang telah digulingkan dengan menggunakn suara rakyat.

Ingatlah...Sesuatu Parti atau pentadbiran itu takkan kekal lama.Sejarah dunia telah membuktikan bahawa tiada satupun negara di dunia ini akan memerintah sesebuah negara pada tempoh yang teramat lama. ketahuilah bahawa Negara kita sudah memasuki tahun perpindahan kuasa pentadbiran.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 11:00 pm

syed rosman bin syed alwi wrote:
Gelak:.... sudah jelas menampak kn fikiran anda cetek....

len kali bykkn dokumentari bkn majlis tari menari...

Dr. Ramlah adam, sejarawan negara die kate yg demo tu berlangsung secara aman. dh sejarawan negara kate. kite sape nk pertikaikan.

Owh banyak ke dokumentari yang saudara tengok? Pernah dengar tak Siapa yang mula-mula penggerak ke arah kemerdekaan. Adakah United Malays National Organisation? kalau saudara membaca artikel2 selain dari Utusan, Berita Harian, TV1 dan TV2 saya ingat saudara telah ditipu sepanjang hidup saudara.

Saudara kenal Dato' Onn Jaafar? Siapa die tuk ek? Kalau saudara baca biografi diri beliau saudara akan dapati bahawa Bapa Kemerdekaan harus diberikan kepadanya bukan Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 11:12 pm

DSAI ialah seorang opportunis. die akan menggunakan apa sahaja cara atau helah untuk mencapai matlamat die.

bagi die niat menghalalkan cara. mmg sejarah dunia byk membuktikan kerajaan xkan kekal lama. hal itu kerana akan wujud orang macam dia.......

kita patut tahu DSAI adalah seorang yang suka menggambil kesempatan dan sanggup korbankan maruah bangsa..

Amerika akan guna pelbagai cara untuk masuk n pengaruh kepada pentadbiran kerajaan kerana sumber minyak n keadaan negara yang aman. Dulu die gunakan setiausaha politik Tun Ghaffar Baba untuk mempengaruhi segala tindakan tun ghaffar baba.

n apabila perkara ini diketahui oleh dr. m maka pihak amerika cuba ganggu lagi dgn mengganggu ekonomi malaysia dan menyebabkn berlaku nya kemelesetan ekonomi pada 1987.
Back to top Go down
View user profile
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 11:19 pm

yg btl2 menggerakkan kemerdekaan adalah United Malays National Organisation. Pemimpin2 dalam pertubuhan ini yg menggerakkan. naik turun jmp pemimpin2 british merayu n memohon kemerdekaan.

Sy ad bc biografi Dato Onn jaafar. ad kat library mktb. Mmg beliau lah yg plg layak untuk digelar Bapa kemerdekaan namun usaha beliau tidak berterusan kerana beliau ingin menjadi kan Parti Melayu ini sebagai parti untuk semua kaum n byk pihak tidak bersetuju dgn cara beliau.

Satu2 nya parti yg masih membela n memegang fasa 151 perlembagaan malaysia ialah UMNO bkn nya parti yg diterajui oleh DSAI. lihat bagaimana nasib org islam n melayu khususnya. NK LAUNG AZAN pn xdpt.

Begitu hebat dasar yg diterapkan utk bangsa melayu di selangor. ( itu helah die utk tarik populariti kaum bukan melayu
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 11:30 pm

owh macam 2 ek...sebab ada orang bijak pandai cam DSAI la pentadbiran negara boleh tergolek...Kire DSAI 2 kuat la.. DSAI sorang je UMNO-MCA-MIC pun ramai gak keahlian. Hebat betul DSAI ek.

Tapi kenapa la dulu Dr. M beria-ria nak ajak DSAI ni masuk UMNO?
1. Dr. M dapat lihat dan akan dpat menggunakan Ilmu yang ada pada DSAI untuk mengekalkan dirinya ditakhta selama 22 tahun.
2. Kalau DSAI ni tak masuk UMNO mungkin sejarah negara dah lama berubah, Mungkin PAS akan mengambil alih kerajaan.
3. Dr. M ni boleh dikatakan can control semua orang sekeliling die tapi naper DSAI dibuang dri UMNO dengan begitu kejam dan memalukan sekali. Lu PikIrLa SeNdiRI....

Chapter 2:

Gelak: Gelak: (sori aku tak tahan nak gelak tengok qouation ko ni:

Quote :
n apabila perkara ini diketahui oleh dr. m maka pihak amerika cuba ganggu lagi dgn mengganggu ekonomi malaysia dan menyebabkn berlaku nya kemelesetan ekonomi pada 1987.

Ni saper bagi tau ko ni? Ko ada bace fakta dari internet ke atau ko baca dari Utusan Malaysia? hehe...

Dunia mengalami kemelesatan ekonomi pada tahun 1985-1987 disebabkan dasar perlindungan negara-negara perindustrian. Bukan pasal amerika saje ganggu negara kita ni...hehe...

Nak bukti, aku tak suka antar pos tanpa bukti-bukti kukuh..
http://www.treasury.gov.my/index.php?ch=34&pg=120&ac=638&keyword=title&lang=eng

Ni aku kasi tempel link die n ko bace 2. DASAR BELANJAWAN BAGI TAHUN 1987

Quote :
2.1 Keadaan ekonomi dunia yang tidak menggalakkan telah menjejaskan prestasi ekonomi negara dalam tahun 1985. Prestasi yang kurang menggalakkan ini berpunca dari permintaan luar negeri yang lemah berikutan dari kemelesetan ekonomi dan dasar perlindungan negara-negara perindustrian. Keadaan ini dijangka berterusan dalam tahun 1986 dan tahun 1987. Oleh itu dasar belanjawan berjimat cermat dan munasabah akan terus diamalkan bagi menjamin peruntukan dan penggunaan sumber dibuat ke atas program/aktiviti yang benar-benar produktif.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Thu Nov 06, 2008 11:51 pm

tu semua taktik amerika utk jerat negara2 membangun. xkn la die nk ngaku yg die wat lak. hehe

xkn la org ngaku berak tgh jln kot. amerika negara yg ramai org yahudi n kenapa dsai sggp memohon simpati n bantuan dr mereka

dahulu anwar mmg seorg yg baik n berkarisma n sy mmg menghormati die.

namun mahathir telah berfikiran jauh n nmpk kesan yg akan anwar lakukan jika anwar bertakhta..

anwar tu n wolfowitz ade hbgn baik n kenapa anwar beria2 mahu memohon bantuan kewangan bank dunia. mahathir berjaya halang. nsb baik malaysia x jahanam mcm indon. klu x kta yg g negara org cr keje.
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:24 am

syed rosman bin syed alwi wrote:
yg btl2 menggerakkan kemerdekaan adalah United Malays National Organisation. Pemimpin2 dalam pertubuhan ini yg menggerakkan. naik turun jmp pemimpin2 british merayu n memohon kemerdekaan.

Dalam sejarah yang kita baca memang ada tulis UMNO 2 sebagai pejuang dan menggerakkan kemerdekaan..Tapi pernah saudara terfikir atau tergerak kenapa UMNO perlu naik turun jumpa pemimpin2 british untuk merayu dan memohon kemerdekaan tanah Melayu. Melayu suka berdiplomasi dan tidak suka bergaduh(mengangkat senjata). Bukan melayu itu lemah tapi kerana kekuatan Orang Melayu pada percakapannya dan budi bahasanya.


Quote :
Sy ad bc biografi Dato Onn jaafar. ad kat library mktb. Mmg beliau lah yg plg layak untuk digelar Bapa kemerdekaan namun usaha beliau tidak berterusan kerana beliau ingin menjadi kan Parti Melayu ini sebagai parti untuk semua kaum n byk pihak tidak bersetuju dgn cara beliau.

Nampaknya anda kurang memahami Sejarah tapi berkata seperti orang bijak berkata dalam hal-hal sejarah. Adakah saudara hanya belajar sejarah untuk Mendapatkan A dalam SPM? atau saudara mengaplikasikan pengetahuan sejarah dalam membina jati diri saudara. Cuba saudara lihat dan hayati balik Dato' Onn adalah seorang Manusia yang lahir lebih awal dari tahunnya. ini bermaksud Dato' Onn melihat perpaduan itu lebih penting dari segala-galanya. Sebab itu Dato' Onn ingin membuka ruang kepada bangsa-bangsa lain. Dato' Onn keluar dari UMNO dan bukan terus menguburkan diri. Beliau menubuhkan Parti Negara namun perjuangan Dato' Onn gagal kerana masa itu Melayu-Cina-India tidak bersatu dan sukar untuk mencapai kemerdekaan tanpa perpaduan ketiga-tiga bangsa utama di Tanah Melayu.

Quote :
Satu2 nya parti yg masih membela n memegang fasa 151 perlembagaan malaysia ialah UMNO bkn nya parti yg diterajui oleh DSAI.

Adakah saudara sudah berfikir sebelum berkata-kata? Adakah saudara sudah membaca perlembagaan Malaysia sehabis-habisnya atau hanya melihat kepada perkara-perkara yang saudara rasa berharga untuk saudara.

Bagaimana cara sesebuah parti untuk melindungi bangsanya? adakah dengan cara Yang kaya Makin kaya, Yang Miskin Papa Kedana. Saudara lihat lah sendiri Mesyuarat Perwakilan yang hangat sekarang ini? Saudara sudah pergi tengok? atau saudara hanya membaca keputusan mesyuarat ataupun hanya melelapkan mata apabila perkara paling penting ini saudara abaikan. Kalau saya orang bukan Melayu saya juga tergelak melihat telatah2 ahli perwakilan yang bergaduh sesama mereka untuk melantik perwakilan mereka. Adakah ini pemimpin yang kita cari untuk melindungi fasa 151 2.


Quote :
lihat bagaimana nasib org islam n melayu khususnya. NK LAUNG AZAN pn xdpt.

Begitu hebat dasar yg diterapkan utk bangsa melayu di selangor. ( itu helah die utk tarik populariti kaum bukan melayu

Saya rasa saudara pasti baca Utusan Melayu, harap perkara ini saudara kaji betul-betul sebelum melontarkannya.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:39 am

artikel 152, artikel 153...

huhu kita kena mempertahankan artikel ni x kira parti..
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:43 am

itu betul...artikel2 ni bukan untuk kepentingan parti sahaja tapi semua perlu bersatu...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:47 am

klu kta bersatu sy sokong tanpa mengira parti sy sokong
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Today at 3:44 am

Back to top Go down
 
kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Isu Semasa Dalam dan Luar Negara-
Jump to: