Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:54 am

aik...tadi kata lain...ni kata lain plak...adus...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
Nurzahira
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2427
Birthday : 22/09/1987
Age : 29
IPGM : IPBA
Course : PISMP
Batch : Julai 2005
Registered : 03/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:59 am

dia dh stat keliru r tuh...
pendirian x tetap..
mcmana nk jd guru yg berkualiti
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/chekgusiti
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 1:04 am

Nurzahira wrote:
dia dh stat keliru r tuh...
pendirian x tetap..
mcmana nk jd guru yg berkualiti

camner la tetiba aku boleh terangkat dua-dua tangan sokong ko ni zahira...hehe...adeh2...

Karisma seorang guru yang kita cari. (Saper makan Pizza die yang kenyang).

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 1:10 am

syed rosman bin syed alwi wrote:
Gelak: anda sudah tewas. tahukah anda orang yang mengaku kalah adalah org lemah. Ketahanan mental anda rendah. kta br sahaja berdebat n anda sudah mengaku kalah.

saudari...

kat luar byk lg cabaran, caci maki, sindiran n kutukan yg kita sebagai seorang guru. klu br bermula sudah mengaku kalah, bagai mana utk anda menghadapi cabaran pada masa akan datang.

Memang kebenaran itu kadang2 pahit utk ditelan. biar dibenci asalkan saya dpt menyampaikan kebenaran.

itu pesanan arwah ustaz sy.

jgn anda menyerah diri plak yek..jgn telan ludah sendirik..
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Nurzahira
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2427
Birthday : 22/09/1987
Age : 29
IPGM : IPBA
Course : PISMP
Batch : Julai 2005
Registered : 03/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 1:23 am

77Acimatrix77 wrote:
Nurzahira wrote:
dia dh stat keliru r tuh...
pendirian x tetap..
mcmana nk jd guru yg berkualiti

camner la tetiba aku boleh terangkat dua-dua tangan sokong ko ni zahira...hehe...adeh2...

Karisma seorang guru yang kita cari. (Saper makan Pizza die yang kenyang).

aku bkn pe..
b4 ni dia dok sebut psl kualiti guru skang...
pastu pe kes dia x tetap pndirian...
kalo ciri2 kualiti guru yg bek...
pndirian kena tetap...

len kali jgn pdgn org sblh mata
asyik ingat diri je yg betul dan faham...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/chekgusiti
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 1:27 am

Very Happy --> tetiba admin terasa nak wat spam lak...hehe..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 2:38 am

Nurzahira wrote:


aku bkn pe..
b4 ni dia dok sebut psl kualiti guru skang...
pastu pe kes dia x tetap pndirian...
kalo ciri2 kualiti guru yg bek...
pndirian kena tetap...

len kali jgn pdgn org sblh mata
asyik ingat diri je yg betul dan faham...


sape yg xtetap pendirian. ckp bek2 ckit. mmg aku bincang pasl kualiti guru tp dh ade org ubah topik tiba2 kate yg kita kena sokong artikel 152 n 153 kita kena jaga xkre parti. so aku sokong la...

lg 1 check ejaan sblm post. malu je ade ke 'len kali jgn pdgn org sblh mata'.. pembetulan cik adik yg tb2 menyampuk 'lain kali jgn PANDANG bkn PANDANGAN.

aper da eja pn slah nk tegur org. mcm mengajar anak ketam berjalan lurus.
Back to top Go down
View user profile
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 4:25 am

ade kah kamu ini pyokong DSAI ??
Back to top Go down
View user profile
Nurzahira
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2427
Birthday : 22/09/1987
Age : 29
IPGM : IPBA
Course : PISMP
Batch : Julai 2005
Registered : 03/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:30 pm

syed rosman bin syed alwi wrote:
Nurzahira wrote:


aku bkn pe..
b4 ni dia dok sebut psl kualiti guru skang...
pastu pe kes dia x tetap pndirian...
kalo ciri2 kualiti guru yg bek...
pndirian kena tetap...

len kali jgn pdgn org sblh mata
asyik ingat diri je yg betul dan faham...


sape yg xtetap pendirian. ckp bek2 ckit. mmg aku bincang pasl kualiti guru tp dh ade org ubah topik tiba2 kate yg kita kena sokong artikel 152 n 153 kita kena jaga xkre parti. so aku sokong la...

lg 1 check ejaan sblm post. malu je ade ke 'len kali jgn pdgn org sblh mata'.. pembetulan cik adik yg tb2 menyampuk 'lain kali jgn PANDANG bkn PANDANGAN.

aper da eja pn slah nk tegur org. mcm mengajar anak ketam berjalan lurus.

ko aku br slh tulis satu ejaan ko dh komplen ek...
b4 ni ko pun de gak salah eja...
aku x penah amek port pun...
tgk diri dlu la beb...
cek blik la ejaan ko dlu2...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/chekgusiti
Nurzahira
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2427
Birthday : 22/09/1987
Age : 29
IPGM : IPBA
Course : PISMP
Batch : Julai 2005
Registered : 03/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Nov 07, 2008 12:50 pm

syed rosman bin syed alwi wrote:
sy xpnh pun membuat kenyataan yang sy seorang sj hidup di dunia n sy serba tahu. saudari blh semak kesemuat post sy...

sy xkn buang sbb sy nk bg cabaran kepada saudari. klu saudari rasa itu menghina saudari kena cr lebih ilmu n pengetahuan supaya saudari dapat menangkis kesemua hujah sy slps ini

--kat luar byk lg cabaran, caci maki, sindiran n kutukan yg kita sebagai seorang guru. klu br bermula sudah mengaku kalah, bagai mana utk anda menghadapi cabaran pada masa akan datang.--

mn ada perkataan kesemuat dlm kamus bro...
kesumat ade la..
ke ko nk ckp kesemua tu muat???
tp kalo tgk konteks ayt ko x menggmbrkn mcm tu plak...

pastu word bagaimana mn leh jarak...
dlm tatabahasa dewan yg aku bc xde la ngaja kata perkataan bagaimana tu leh jarak...
x cye ko cek r dlm tatabahasa dewan tu...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/chekgusiti
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Nov 09, 2008 7:46 pm

aku manusia bkn malaikat mmg ade wat salah.
Back to top Go down
View user profile
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Nov 09, 2008 8:06 pm

Nurzahira wrote:
syed rosman bin syed alwi wrote:
sy xpnh pun membuat kenyataan yang sy seorang sj hidup di dunia n sy serba tahu. saudari blh semak kesemuat post sy...

sy xkn buang sbb sy nk bg cabaran kepada saudari. klu saudari rasa itu menghina saudari kena cr lebih ilmu n pengetahuan supaya saudari dapat menangkis kesemua hujah sy slps ini

--kat luar byk lg cabaran, caci maki, sindiran n kutukan yg kita sebagai seorang guru. klu br bermula sudah mengaku kalah, bagai mana utk anda menghadapi cabaran pada masa akan datang.--

mn ada perkataan kesemuat dlm kamus bro...
kesumat ade la..
ke ko nk ckp kesemua tu muat???
tp kalo tgk konteks ayt ko x menggmbrkn mcm tu plak...

pastu word bagaimana mn leh jarak...
dlm tatabahasa dewan yg aku bc xde la ngaja kata perkataan bagaimana tu leh jarak...
x cye ko cek r dlm tatabahasa dewan tu...


ko ni taw nyampuk je.. tp aku xnmpk ape pendirian n pandangan ko tentang isu yg kat topic taw nk hentam org je.
baik aku tanya sendiri ape yg ko taw tentang artikel 152 n 153. blh ko cite ckit?
Back to top Go down
View user profile
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Nov 10, 2008 3:05 am

wah syed rosman da hangin tuh.. heh2

tp sal kes Anwar ni ak xtau nk komen la..
ader org ckap klo da kna dakwa kali kedua tu sah la dio kaki liwat..
tp ader lak ckap asyik2 kes sma jer (LIWAT) kantoi.. cm xlogik la..

org kater la bkn ak..

konpius ak...
ader xsper2 y bleh tnjuk kn ak mner y btl mner y slah.. confused
Back to top Go down
View user profile
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Nov 10, 2008 3:52 am

tak logik bila pikir;
anwar islamik, bekas pemimpin ABIM, dasar masyarakat madani

jadi logik bila pikir;
dia dulu skolah jantan, MCKK Laughing
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Nov 10, 2008 4:06 am

Aa MCKK heh2

byk ak dgar sal skolah tu dlu..
saper2 y jambu mmg kna la klo msuk stu...
clown
Back to top Go down
View user profile
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Nov 10, 2008 12:30 pm

ala suruh je die bersumpah... asal takut sgt? takut kena makan dgn bumi ke?
ckp merapu? janji xleh pakai
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Nov 10, 2008 6:12 pm

MCKK bai...eaton of the east..cream de la cream..King's School..dulu la

aku pun tak tau nape dia tak sumpah..dia cakap sahabat dia jangan bersumpah

btw, ramai pertikai nape perbicaraan kes liwat dibicarakan di Mahkamah Sivil

kes liwat mmg tertakluk di bawah kuasa sivil, sama seperti kes rogol dan lain-lain

kalau tanya aku nape kat sivil, aku x leh jawab tp klu nak ubah sekarang la masanya..pembangkang ramai dlm parlimen dan rasanya ahli parlimen BN pun mungkin setuju klu kita pinda dan letak kesalahan meliwat bagi umat islam dibicarakan di mahkamah syariah..jgn ckp saje..mmg tak mudah tp tu satu usaha kan?

mungkin yg bertanya tu kurang membaca berita sebelum2 nih, atau pun mahu dibicarakan di mahkamah syariah
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Tue Nov 11, 2008 3:09 am

tp kn kudebesi, ak raser klo Malaysia laksanakan hukum hududkan snan.. kn hukum Allah ni relevan untk spanjang zaman..
dh laksana hukum ni snan la . aper2 ksalahan bleh dibicarakan trus under undang2 syariah..

Utk org nonmuslim lak.. klo diorg wk slah bleh pkai undang2 y sedia ada skang nih..
Back to top Go down
View user profile
asam puding
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 5
Birthday : 18/07/1987
Age : 29
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 10/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sat Nov 15, 2008 8:46 pm

arios wrote:
tp kn kudebesi, ak raser klo Malaysia laksanakan hukum hududkan snan.. kn hukum Allah ni relevan untk spanjang zaman..
dh laksana hukum ni snan la . aper2 ksalahan bleh dibicarakan trus under undang2 syariah..

Utk org nonmuslim lak.. klo diorg wk slah bleh pkai undang2 y sedia ada skang nih..

ckp saja mmg la senang
bagi kita yg berilmu dan tahu
bagi muslim yg xtau pape?cne?yg ni la yg dok bangkang
n klu dah ada hukum islam,nonmuslim pn tertakluk jgk dgn hukum islam
xdenye preferential treatment
diaorg nk jd rakyat negara nh,n klu pada waktu tu itu undang2nya diaorg kena ikut
xbleh ada satu yg negara ada dua set undang2
sbb mahkamah syariah kita terkapai2 skrg
siapa yg mampu mengubahnye?kitalah guru2.masa mengajar,jgn lupa sertakn sesuatu yg merentasi kokurikulum Razz
nway,bab anuar nh,klu mamat tu rasa dia x salah,sumpah je la
ape yg ko nk gelabahnye?
dia sumpah,dia tutup mulut org
ni x,saje je nk jadikn isu tu kontroversi agar dia dapat publisiti free+simpati pengundi2
blah la anwar!!
pasal debat pulak,sy sarankn rakan2 tgk dua-tiga kali
dengar betul2 apa yg anwar ckp
pada pendapat sy,dia cuma pusing2 kata2 je
nothing impressive kecuali cara penyampaian je
klu bab content lak,seri dgn sabri.
Back to top Go down
View user profile
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Nov 16, 2008 2:25 am

Assalamualaikum Asam puding..

tp ikt pandangan ak la, klo Malaysia nk jd Negara Islam sejati. Maka dasar prundangan nyer haruslah berteraskan al-quran dan Hadis. xksah la bnde ni dibuat slow2 pn. jnji ade usha untuk memartabatkan hukum Allah S.W.T. ini.

Dan btol kate saudara bhwa hukum ISlam ni wjid smada kpd golongan islam mahupun bukan islam.

P/S: ni ader link stu blog y ader citer psal "ke arah mnegakkan hukum islam"

http://hikmatun.wordpress.com/2008/09/15/ke-arah-menegakkan-hukum-islam/

Silalah bace artikel nih krana ader byk hujjah y bernas tentang plaksanaan hukum ISLAM.
Back to top Go down
View user profile
asam puding
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 5
Birthday : 18/07/1987
Age : 29
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 10/11/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Nov 17, 2008 3:08 am

yerp
dalam ribut org memaku program islam hadhari paklah
x ke kita semua sedar,yg dalam lautan masyarakat yg tidak memahami konsep sebenar, pendekatan program islam hadhari sesuai?
bg aq,ini permulaan yg baik.lpas hadhari,boleh rangka program lain lg
cuma org islam perlu bersatu
bukan berpecah belah mcm skrg
(aq x ckp pasal situasi dunia,tetapi situasi kt halaman rumah kita sendiri)
salah siapa?
my two cents
aq salahkn insan yg bernama anwar ibrahim
bkan salahkn dia 100%
pemimpin kerajaan yg memerintah pn ada buat salah
tapi pemangkin kepada ketidakstabilan dan pecah belah ialah dia
wut say u arios?
Back to top Go down
View user profile
ebak_bankai
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 5
Birthday : 29/03/1988
Age : 28
IPGM : Kampus gaya
Course : PISMP Pendidikan Jasmani
Batch : Januari 2009
Registered : 16/11/2009

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Nov 16, 2009 5:44 pm

bagi aku...
semua terpulang pada kewibawaan kita dan dimana kita leatkkan kepercayaan kita serta ketaatan kita kepada barisan kepimpinan yang kita yakini mampu untuk menyatukan kita semua.

tapi ap yang aku lihat sekarang ini, punca sebenar perpecahan kita rakyat malaysia bukan disebabkan oleh satu2 pemimpin sahaja, tapi boleh dikatakan semua yang mewakili kita di parlimen dan dun.

sedang mereka yang berada dibawah satu panji parti pun boleh berpecah kerana sifat dengki inikan kita rakyat yang hanya pandai menilai berdasarkan apa yang kita baca, lihat dan faham. oleh itu, sebagai bakal pendidik kitala yang kena bertanggungjawab menjadikan generasi seterusnya tak mengulangi kesilapan pemimpin kita hari ini...


eheheh..saya junior yang baru nak belajar beri pandangan,
sila tunjuk ajar...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Today at 3:40 pm

Back to top Go down
 
kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Isu Semasa Dalam dan Luar Negara-
Jump to: