Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Thu Nov 06, 2008 11:52 pm

sapix wrote:
kudabesi87 wrote:
lagu oleh pensyarah saya Gelak:

ibu ku mahu tahu...

lagu yg dari pensyarah kita yg membawa kejatuhan dalam peperiksaan. Gelak:

dah duk hapal lagu tu aje.
ngajor nye tidak :00

ni lagi satu yg tidak elok... klu nk cerita hal2 mktb sesama sendiri cni bkn tmptnya. baik anda wat portal sendiri tuk ipgm anda.
Back to top Go down
View user profile
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Thu Nov 06, 2008 11:55 pm

ni contoh lagu yg patut kita dgr n hayati

layu- malique

"Sesungguhnya tidak ada yang lebih menyayat
dari melihat bangsaku dijajah
tidak ada yang lebih menyedihkan
dari membiarkan bangsaku dihina"

Aku lihat layu dalam Melayu
Aku pasti bukan aku seorang sahaja yang nampak
Ada juga bercadang bertanya tuan punya
Tapi bercampur risau dengan tak tergamak
Nanti di kata tak bersyukur
Di kata tak sedar diri
Jadi aku menyendiri memerhati
Dan akhirnya mengakui
Yang kita sendiri membiarkan bunga raya layu ke kanan
Dan dibiar bunga tak cantik mekar di kiri

Aku lihat layu dalam Melayu
Tanah air kita yang punya kita siram kita baja
Tapi angin api kita lupa
Mereka merancang masa menjilat bangsa
13 Harimau bertukar menjadi mangsa
Kita lupa nenek moyang kaya raya
Jangan sekali- kali di gadai harta bendanya
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu

Takkan Melayu hilang di dunia
Ya.Tapi apa guna tak hilang di dunia
Kalau kewujudan tidak dirasa
Petah berbahasa kudrat tak berjasa
Orang berbudi kita hanya tahu merasa
Selalu lari bila di rapat
Selalu malu bila soalan di aju
Selalu segan memberi pendapat
Rela mengikut dari meneraju
Belum nyanyi sudah bersorak
Suka berjanji dalam borak
Bukan kata tak ada otak
Cuma tak berfikir di luar kotak
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu

Aku jadi sayu
Bunga menangis dia mendayu
Mahu jadi cantik tapi ragu
Aku merayu
Bangunlah semula hidup kembali
Jangan tunggu matahari mati
Cepatlah mekar sebelum terlerai
Perjuangan kita belum selesai
Perjuangan kita belum selesai
Perjuangan kita belum selesai

"Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah
dapat membina mercu tanda
bangsanya yang berjaya"
Back to top Go down
View user profile
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Thu Nov 06, 2008 11:58 pm

syed rosman bin syed alwi wrote:
sapix wrote:
kudabesi87 wrote:
lagu oleh pensyarah saya Gelak:

ibu ku mahu tahu...

lagu yg dari pensyarah kita yg membawa kejatuhan dalam peperiksaan. Gelak:

dah duk hapal lagu tu aje.
ngajor nye tidak :00

ni lagi satu yg tidak elok... klu nk cerita hal2 mktb sesama sendiri cni bkn tmptnya. baik anda wat portal sendiri tuk ipgm anda.

encik syed anak alwi...
lu apa hal?
tetiba wat kacau ni?
lu tgk laa dah namanya section hobi, hiburan..
suka ati laa.
ni bukan soal sesama maktab.
dlm ni sume sama.
sama2 blajo ipgm...
huh
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:01 am

apehal pggl name bapak aku. lebih ni.. takat nk cite hal mktb xyah gtaw semua org yg korg blaja lagu kanak2 tu
Back to top Go down
View user profile
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:10 am

syed rosman bin syed alwi wrote:
apehal pggl name bapak aku. lebih ni.. takat nk cite hal mktb xyah gtaw semua org yg korg blaja lagu kanak2 tu

aih...
emo jugak.
ingat kan kuat mental.
bum sana bum sini.
bila masa pulak aku panggil nama bapak ko.
aku tulih syed anak alwi.
betol la tu. dah nama ko syed rosman bin syed alwi...
hihihihi
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:11 am

rumet aku cakap ada org pggl nama aku dlm nih...

cis..

ikut suke kita orang la nak cite ape pun..

aku tau la ko jeles..x da member maktab kt sini Gelak:

jgn garang2 sangat bro...sapixx tu dak rimau malaya

kita berforum menjalankan uhkuwah..tp klu da lebih mmg nk kena la
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:16 am

kudabesi87 wrote:
rumet aku cakap ada org pggl nama aku dlm nih...

cis..

ikut suke kita orang la nak cite ape pun..

aku tau la ko jeles..x da member maktab kt sini Gelak:

jgn garang2 sangat bro...sapixx tu dak rimau malaya

kita berforum menjalankan uhkuwah..tp klu da lebih mmg nk kena la

QFT !
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:21 am

kudabesi87 wrote:
rumet aku cakap ada org pggl nama aku dlm nih...

cis..

ikut suke kita orang la nak cite ape pun..

aku tau la ko jeles..x da member maktab kt sini Gelak:

jgn garang2 sangat bro...sapixx tu dak rimau malaya

kita berforum menjalankan uhkuwah..tp klu da lebih mmg nk kena la

rumetku datang memberi bantuan..
oit, jangan cite rumet2 sini.
nanti ada orang x puas ati.
maklumlaa, xde member maktab sendirik Gelak:

crescent,
mende QFT tu?
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:21 am

QFT ni nate gapo?

Gelak: aku bagi ayat-ayat baik jer skang nih

perut kenyang senang hati..
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:22 am

QFT - quote for the truth..

klo korg slalu men forum..korg akan taw..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:27 am

crescent wrote:
QFT - quote for the truth..

klo korg slalu men forum..korg akan taw..hehe

ooo...
aku x pandai omputih.
slalu sebut 'sokong-sokong' je
Laughing
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:27 am

oh x masuk dgn glosori aku..

aku baru lagi belajar berforum ni sbnarnya..

aku biasa pkai FYI, IMHO, jer

forum pun board2 malaysia jer
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:31 am

hehe..aku sajek je men macam2 forum..nk tgk budaya mereka..pemikiran diorg pon mmg jauh ke depan..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:31 am

kudabesi87 wrote:
oh x masuk dgn glosori aku..

aku baru lagi belajar berforum ni sbnarnya..

aku biasa pkai FYI, IMHO, jer

forum pun board2 malaysia jer

mende lak tuh?
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:32 am

FYI tu for your information

IMHO, in my humble opinion..
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:34 am

syed rosman bin syed alwi wrote:
ni contoh lagu yg patut kita dgr n hayati

layu- malique

"Sesungguhnya tidak ada yang lebih menyayat
dari melihat bangsaku dijajah
tidak ada yang lebih menyedihkan
dari membiarkan bangsaku dihina"

Aku lihat layu dalam Melayu
Aku pasti bukan aku seorang sahaja yang nampak
Ada juga bercadang bertanya tuan punya
Tapi bercampur risau dengan tak tergamak
Nanti di kata tak bersyukur
Di kata tak sedar diri
Jadi aku menyendiri memerhati
Dan akhirnya mengakui
Yang kita sendiri membiarkan bunga raya layu ke kanan
Dan dibiar bunga tak cantik mekar di kiri

Aku lihat layu dalam Melayu
Tanah air kita yang punya kita siram kita baja
Tapi angin api kita lupa
Mereka merancang masa menjilat bangsa
13 Harimau bertukar menjadi mangsa
Kita lupa nenek moyang kaya raya
Jangan sekali- kali di gadai harta bendanya
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu

Takkan Melayu hilang di dunia
Ya.Tapi apa guna tak hilang di dunia
Kalau kewujudan tidak dirasa
Petah berbahasa kudrat tak berjasa
Orang berbudi kita hanya tahu merasa
Selalu lari bila di rapat
Selalu malu bila soalan di aju
Selalu segan memberi pendapat
Rela mengikut dari meneraju
Belum nyanyi sudah bersorak
Suka berjanji dalam borak
Bukan kata tak ada otak
Cuma tak berfikir di luar kotak
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu

Aku jadi sayu
Bunga menangis dia mendayu
Mahu jadi cantik tapi ragu
Aku merayu
Bangunlah semula hidup kembali
Jangan tunggu matahari mati
Cepatlah mekar sebelum terlerai
Perjuangan kita belum selesai
Perjuangan kita belum selesai
Perjuangan kita belum selesai

"Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah
dapat membina mercu tanda
bangsanya yang berjaya"

stakat hayati masa dengar lagu tp x aplikasi dalam kehidupan x guna jugak bro.
ramai manusia ni pandai cakap,
tapi liat bila menghadap...
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:35 am

kudabesi87 wrote:
FYI tu for your information

IMHO, in my humble opinion..

QFT..hahahah <--nyepam
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:38 am

sapix wrote:
syed rosman bin syed alwi wrote:
ni contoh lagu yg patut kita dgr n hayati

layu- malique

"Sesungguhnya tidak ada yang lebih menyayat
dari melihat bangsaku dijajah
tidak ada yang lebih menyedihkan
dari membiarkan bangsaku dihina"

Aku lihat layu dalam Melayu
Aku pasti bukan aku seorang sahaja yang nampak
Ada juga bercadang bertanya tuan punya
Tapi bercampur risau dengan tak tergamak
Nanti di kata tak bersyukur
Di kata tak sedar diri
Jadi aku menyendiri memerhati
Dan akhirnya mengakui
Yang kita sendiri membiarkan bunga raya layu ke kanan
Dan dibiar bunga tak cantik mekar di kiri

Aku lihat layu dalam Melayu
Tanah air kita yang punya kita siram kita baja
Tapi angin api kita lupa
Mereka merancang masa menjilat bangsa
13 Harimau bertukar menjadi mangsa
Kita lupa nenek moyang kaya raya
Jangan sekali- kali di gadai harta bendanya
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu

Takkan Melayu hilang di dunia
Ya.Tapi apa guna tak hilang di dunia
Kalau kewujudan tidak dirasa
Petah berbahasa kudrat tak berjasa
Orang berbudi kita hanya tahu merasa
Selalu lari bila di rapat
Selalu malu bila soalan di aju
Selalu segan memberi pendapat
Rela mengikut dari meneraju
Belum nyanyi sudah bersorak
Suka berjanji dalam borak
Bukan kata tak ada otak
Cuma tak berfikir di luar kotak
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu

Aku jadi sayu
Bunga menangis dia mendayu
Mahu jadi cantik tapi ragu
Aku merayu
Bangunlah semula hidup kembali
Jangan tunggu matahari mati
Cepatlah mekar sebelum terlerai
Perjuangan kita belum selesai
Perjuangan kita belum selesai
Perjuangan kita belum selesai

"Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah
dapat membina mercu tanda
bangsanya yang berjaya"

stakat hayati masa dengar lagu tp x aplikasi dalam kehidupan x guna jugak bro.
ramai manusia ni pandai cakap,
tapi liat bila menghadap...

wow..lagu rap..dgr jugak hiburan si syed ni rupenye..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:40 am

sbb tu la kta sbgai bakal guru kena hayati dulu lirik dalam lagu tu.. ni yg aku malas memberi teguran.. same mcm lirik lagu ni

Ada juga bercadang bertanya tuan punya
Tapi bercampur risau dengan tak tergamak
Nanti di kata tak bersyukur
Di kata tak sedar diri
Jadi aku menyendiri memerhati
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:48 am

aik...takkan dah menyerah kot...rileks bro... Bab lagu2 ni..aku minat lagi lagu zaman dulu2...bukan apa lagu zaman skang ni payah skit dengan jiwa aku ni...

tapi 2 la...setiap lagu mempunyai penghayatan yang tersendiri terpulang kepada pendengar untuk menilai mana emas tulen mana kaca pasir.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:50 am

bukan menyerah cume xnk memerah buah fikiran utk berdebat ttg perkara yg xmembangun ni..
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:50 am



nah amik Gelak:
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:52 am

hahaha..ape tu kudabesi? explain sket biar bg si syed ni paham..:p
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:52 am

kudabesi87 wrote:


nah amik Gelak:

ni ke yg diagung2kan oleh mereka2 tu?
hehehe
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Fri Nov 07, 2008 12:54 am

syed rosman bin syed alwi wrote:
bukan menyerah cume xnk memerah buah fikiran utk berdebat ttg perkara yg xmembangun ni..

wahai saudara syed
ini Section Hobi, Hiburan dan Kehidupan :: Muzik @ IPGM

memang sah2 laa mende x membangun..anda nk bangunkan ke muzik kat ipgm nih?
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??   Today at 7:29 pm

Back to top Go down
 
lagu pe yang korunk nak dengar sekarang??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Hobi, Hiburan dan Kehidupan :: Muzik @ IPGM-
Jump to: