Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Muqabalah @ Muzakarah??

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Muqabalah @ Muzakarah??   Thu Jul 24, 2008 4:49 pm

sebab td aku tengkar ngan member aku pasal ni...aku nk tya pendapat hampa...nanti aku komen lagi...1st sekali hampa rasa UMNo ni serius ke nk bermuzakarah??penah dak terpikir nape Nik aziz mmg anti with any talk with umno folks??
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Tue Jul 29, 2008 8:27 pm

entahla...bagi pandangan positif aku mmg ok la dorang ni bermuzakarah...2 parti milik orang melayu sepenuhnya...dua2 beragama islam...tapi 2 la...klu ada udang dalam mee hoon tak tau la...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Thu Aug 07, 2008 4:23 am

sbnrnye kan..amende muqabalah n muzakarah 2?
wahahha Laughing
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Thu Aug 07, 2008 4:35 am

muqabalah 2 aku tak pasti tapi muzakarah 2 kire cam berdiskusi la...dari berita ari 2 PAS menolak UMNO untuk bergabung n membentuk parti baru...dorang masih setia dengan PR... klu ada perbincangan lepas ini Tn. Hj Hadi Awang berkata akan memanggil semua parti politk, NGO2 tuk berbincang...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Thu Aug 07, 2008 4:42 am

owh..so sape2 yg tau ape meaning dia..
meh share meh..leh aku tambah ilmu..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Mon Aug 11, 2008 12:10 pm

muqabalah pertemuan...

tertarik dengan kata acimet 2 2 islam...

meh sini cek nk bg comparison sikit...

muslimat umno...



muslimat pas

Back to top Go down
View user profile
Ryan Sheckler
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 4
Birthday : 12/08/1984
Age : 32
IPGM : IPBA
Course : KDPM
Batch : 2000
Registered : 09/11/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Sun Nov 09, 2008 9:11 am

Putra_Aiman wrote:
sebab td aku tengkar ngan member aku pasal ni...aku nk tya pendapat hampa...nanti aku komen lagi...1st sekali hampa rasa UMNo ni serius ke nk bermuzakarah??penah dak terpikir nape Nik aziz mmg anti with any talk with umno folks??

ak x fikir plak Nik Aziz anti umno..ak x pnah dgr pon mner2 ucapan Nik Aziz yg ckp dia anti UMNO..lgpun ak rser PAS pon da fham situasi sebenar dlm 'PAKATAN RAKYAT' yg x bper nk rakyat nye..so talk dgn UMNO ni ak rser jln terbaik bg kedua-dua parti berteraskan MELAYU utk kembali menguatkan KETUANAN MELAYU di MALAYSIA ni..ingatlah bahawa dgn KETUANAN MELAYu dan perpaduan UMAT MELAYU MALAYA lah MALAYSIA terbentuk~
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Sun Nov 09, 2008 1:48 pm

Gelak: bab2 ahli parti ni tak yah nak cakap la..

kadang2 perlakuan dorang tak mencerminkan/refleks parti dorang wakil tu

contoh : ada sorang ahli Pemuda Parti H boleh buang barang2 dalam motor pak cik ni masa kat bandar...kejadian ni mula2 pak cik tu tak perasaan lepas tu cina kat kdai tu bagi tau..pak cik tu pegi je dia lari..budak tu kg pak cik tu gak..ada la yg dia tak puas ati tu..

benda ni pak cik tu malas nak bawak panjang sbb ayah dia mmg baik..bilal ok Gelak: n dorg duk sekampung..kalau nak Gadoh 2 pun smpai bila? masing2 boleh panggil geng kan huhu masing2 boleh settle ngan polis tp pikirla buruk baik dia..

kita boleh kate dia tu kurang akal kot..Gelak: maklum la tak belaja sampai universiti Gelak:

soalan: bolehkah aku generalize pemuda2 dari parti H tu samseng berdasarkan pelakuan brader td?

tp ada gak pemuda parti H yg alim..cam kawan aku mmg ustaz kat KAFA pun

sbb nya aku biasa tgk org buat generalisasi yg terhadap sesuatu berdasarkan pelakuan seseorang atau segelintir..contoh tuduh org atau pekerja parti lain mat rempit...Gelak: lawak2

dorang keja gantung bendera tu pun nak duit jer..jgn la hina memacam mmg la ada yg mat rempit tp bukan smua

p/s: eh amenda yg aku buat nih? Gelak: ape dia parti H tu? =) tetiba aku cite politik lak Gelak:
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Sun Nov 09, 2008 3:47 pm

Putra_Aiman wrote:
muqabalah pertemuan...

tertarik dengan kata acimet 2 2 islam...

meh sini cek nk bg comparison sikit...

muslimat umno...



muslimat pas


aik bleh ek pmpuan mngaji Al Quran pkai pakaian jarang cmtu????
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Sun Nov 09, 2008 7:35 pm

tetibe aku teringat..
dulu kat rtm ade lagu islam hadhari..
aku tercengang sekejap dr minum ari time 2..
sbb ape?
org yg menasyidkan lagu tu pakai selendang tutup setengah aje rambut dia..
yg laki ok laa..xleh nk komen ape..
yg pompuan2 nye..uish terkujatt aku..
'ni ke nk tunjuk islam hadhari nye? islam yg membangun? membangun ke akidah org?'
tu antara yg terlintas kat hati aku time 2..

my 2 cent..
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Sun Nov 09, 2008 8:04 pm

boleh eh bukak topik pasal politik parti dalam malaysia??
aku tgk amaran kat home, dia cakap

Hantarkan Hal-hal berkaitan isu semasa dalam dan luar negara. Amaran: Dilarang Menghantar Isu-isu yang terlalu bersifat politik parti (terutama dalam Malaysia), menyentuh sentimen perkauman, keagaaman yang melampau.

silent
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Sun Nov 09, 2008 10:09 pm

adeh..

kita memasing da besar, ramai lak yg jd ahli parti..

aku harap amaran tu dialihkan la

klu ada post melampau dn blh mengugat forum ni blh di delete oleh admin, moderator pn ramai kt sini..
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Mon Nov 10, 2008 2:38 am

yup btl tu.. kn ker kiter sumer nk jd ckgu y open minded dlm corak pmikiran ...

kdg2 bidang poloitik kiter kna amik tau gak sbab mmg ader kaitan ngan idup kiter n kerjaya kiter sdiri sbgai bkal cikgu2
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Muqabalah @ Muzakarah??   Today at 3:45 am

Back to top Go down
 
Muqabalah @ Muzakarah??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Isu Semasa Dalam dan Luar Negara-
Jump to: