Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Beringat.....

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Lakum
Budak Tadika
Budak Tadika


Male Post : 20
Birthday : 23/09/1979
Age : 37
IPGM : IP Perlis
Course : KDP 14M OUM
Batch : Julai 2008
Registered : 29/07/2008

PostSubject: Beringat.....   Wed Jul 30, 2008 1:09 pm

Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan kecil di Pahang pada tahun 1973.
Ia nya diceritakan oleh Salleh kepada penulis untuk pedoman semua
pembaca budiman.

Kisah berlaku di sebuah Pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar,Jerantut .
Seorang lelaki yang bernama Omar (nama sebenar dirahsiakan bagi menjaga
nama baik keluarga tersebut). Omar adalah seorang bomoh di kampung
tersebut. Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana
setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau
akan berjaya.

Satu hari diwaktu senja ada seorang budak melalui rumah Omar budak itu
adalah Salleh pencerita kisah ini. Salleh terdengar seseorang sedang
bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya
sebelum ini.

Salleh cubamengintai dari celah lubang dinding yang agak usang. Beliau
melihat Omar bercakap mengadap sekeping cermin. Oleh kerana lubang tersebut
agak kecil Salleh tidak nampak keseluruhan cermin tersebut.Salleh cuba
mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang lebih
besar. Melalui lubang tersebut, Saleh dapat melihat bayangan pada cermin tersebut bukanlah Omar tetapi sekujur tubuh yang sungguh ngeri wajahnya.

Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh makhluk
itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna tanah.
Tiba-tiba Salleh melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu romanya
meremang. Tanpa membuang masa Salleh terus melarikan diri.

Sampai saja dirumah be liau terus menemui bapanya dan menceritakan
kepada bapanya. Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang
kampung
sudah lama mengetahui perihal Omar. Bapanya mengatakan bahawa Omar
menggunakan han tu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang
tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.

Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan
menghormatinya. Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang
kampung.

Pada malam tersebut Salleh berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya
seperti merasa lemah.. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang dilihatnya
tadi membuatkan dia rasa begitu. Selepas makan malam, Salleh terus masuk
Sleep. Apabila dia cubahendak melelapkan mata dia terbau seperti bau
bangkai di dalam biliknya. Dia cubamembuka matanya tetapi kelopak
matanya berasa amat berat sekali.

Salleh cubamenjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat
dikerongkong sahaja. Dia cubamembaca ayat suci yang diingatinya.
Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh pengsan.

Apabila Salleh membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan
mendengar orang menyebut nama Omar. Dia memandang ke arah bapanya yang
sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya
bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap.

Pagi besoknya apabila dia tersedar Salleh melihat bapanya berjalan
diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia bertanya
bapanya apa yang berlak u. Bapanya menyuruh salleh bersiap2 utk pergi menziarahi
kubur Omar. Salleh terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan
bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.

Sesampainya di tanah perkuburan Salleh melihat orang sedang menggali
kubur. Tiba-tiba dia tedengar orang didalam lubang bertempik apa ni!!! Salleh
berlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.
Salleh melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yang
berat dari lubang tersebut.

Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,
Mereka semua terpegun melihat sekujur bentuk tubuh seperti seekor anak gajah didalam kubur
Tadi, setelah diteliti maka sahlah sebenarnya didalam kubur yang akan disemadikan jenazah
Si Omar tadi sebenarnya adalah..................................................
SEKETUL UBI GAJAH yang sangat besar. Jadi sesiapa yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi saya (Salleh) di talian bebas tol :
1-800-88-88-88

Kerepek Ubi Pedas - RM 2.00 sebungkus
Kerepek Ubi Masin - RM 2.30 sebungkus
Kerepek Ubi - RM 1.50 sebungkus
Kerepek Ubi Mentah - RM 0.50 sebungkus

Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja. Cukai
perkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan. UBI ...... UBI... SAPER NAK
BELI UBIIIII.. hehehehehe kekeke.. sapa kena... jangan marah aaaa.. aku pun terkena gak.. Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Beringat.....   Wed Jul 30, 2008 2:38 pm

Gelak:
xtahan....
ubi rupenyer..~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Cik Nad
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Female Post : 88
Birthday : 13/06/1988
Age : 28
IPGM : IPTAA
Course : Prasekolah
Batch : Julai 2006
Registered : 09/07/2008

PostSubject: Re: Beringat.....   Wed Jul 30, 2008 3:20 pm

wat saspen je..
huhuhu
Back to top Go down
View user profile
kayhebat
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 779
Birthday : 10/11/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PJ Major,English Minor
Batch : Julai 2005
Registered : 09/07/2008

PostSubject: Re: Beringat.....   Mon Aug 04, 2008 1:31 am

cish...kurang2 bg la abes citer 2 dulu...huhuhuhu
Back to top Go down
View user profile http://kayhebat.blogspot.com
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Beringat.....   Mon Aug 04, 2008 3:52 am

citer mmg dah abis la k...ko bace btl2 ke tak ni kay..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
Sponsored content




PostSubject: Re: Beringat.....   Today at 8:07 am

Back to top Go down
 
Beringat.....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Hobi, Hiburan dan Kehidupan :: Funny Story and Cool Picture-
Jump to: