Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Pertemuan Manusia dari Marikh

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Pertemuan Manusia dari Marikh   Sun Aug 03, 2008 6:11 pm

Akhbar Russia menggemparkan dunia apabila membuat kenyataan di slh sebuah bandar di sini, Bandar Volzhskii terdpt seorg bdak lelaki yg dtg dr Marikh. Bdak lelaki ini bernama Boriska dan kini berusia 7 thn.

Menurut akhbar Russia, bdk lelaki misteri ini mempunyai 2 keistimewaan. Pertama, Boriska mempunyai pengetahuan yg menakjubkan. Cthnya, sejarah ketamadunan Lemuria yg melebihi 8 ratus ribu thn, seorg pensyarah universiti pun x semestinya mengetahui ketamadunan ini, mungkin ada juga tetapi tidak lengkap. Tetapi bdak ini dpt menceritakan ttg sejarah, tamadun dan penduduk Lemuria dgn jelas. Kedua, bdak lelaki ini mempunyai pelbagai kepakaran spt bidang terminologi, menguasai data-data yg sempurna dan benar, dia juga sgt jelas dgn sejarah bumi dan juga Marikh.

Boriska ketika dilahirkan dahulu sudah boleh menatap wajah ibunya, akan tetapi bayi yg baru dilahirkan ini takdpt menumpukan perhatian pd sebarang benda. 15 hari selepas dilahirkan, dia sudah boleh mengangkat kepalanya, dia juga memahami tajuk akhbar-akhbar ketika dia berusia satu setengah tahun. ketika Boriska berusia 2 tahun, dia sentiasa bersila dan mengisahkan cerita ttg Marikh, planet-planet dan ketamadunan kuno.

Selain itu, Boriska sentiasa memberitahuu ibubapanya bahawa dia pernah mendiami Marikh. Menurut ceritanya, pd masa dahulu, Marikh pernah didiami org. Akan tetapi, disebabkan berlakunya bencana yg teruk, atmosfera Marikh serta merta musnah, dan hasilnya dilihat oleh saintis dan angkasawan masa kini. oleh itu, penduduk Marikh terpaksa meninggalkan daratan dan berpindah ke bawah tanah dan bernafas dgn pelbagai jenis gas.
"Org Marikh sgt tinggi, ketinggian mereka melebihi 7 meter dan mempunyai kekuatan yg misteri tetapi mereka suka berperang" kata Boriska .

Boriska turut memberitahu pemberita yg menemubualnya, dia sentiasa melawat bumi utk membuat siasatan ttg kehidupan bumi dgn menaiki kapal angkasanya. Menurut Boriska lagi, pendaratannya dr Marikh ke bumi berlaku pd waktu kemakmuran tamadun Lemuria, oleh itu dia mengetahui kehidupan Lemuria. Ketika itu, dia mempunyai seorg seorg kawan baik di Lemuria, tp kawan itu tlh mati didepannya. Boriska menerangkan bahawa pd masa itu, bumi mengalami bencana besar-besaran, darat sgt luas telah ditelenggami air laut yg hebat. Tiba2 batu karang besar terjatuh ke atas sebuah bangunan, kebetulan kwnnya berada disitu, dan dia langsung x sempat menyelamatkan dia.

Perkara ini tlh mendapat perhatian drp ahli2 sains Russia. Mereka tlh menjalankan kajian terhadap Boriska dan mendapati dia mempunyai "medan magnetik" yg luar biasa. Sungguhpun ahli sains percaya bhw pengetahuan yg diberitahu Boriska tidak mungkin direka, ttp pakar perubatan tidak percaya bahawa dia pernah menduduki Marikh. Misteri ini akan terus menjadi rahsia tanpa pendedahan umum oleh para saintis Russia.
Namun jika perkara yg diceritakan ini benar dan bukan spekulasi kerajaan, maka apakah yg akan terjadi pd penduduk bumi, adakah mereka dpt menerima kenyataan ataupun berlaku konflik dan mungkin akan berlaku peperangan menggunakan teknologi Marikh.



Utk keterangan lanjut baca artikel ni:

http://www.thesupernaturalworld.co.u...&topic_id=4285

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Tue Aug 05, 2008 5:02 pm

btol ke..??hmm..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Tue Aug 05, 2008 8:28 pm

Daripada artikel 2 betul la kot..hehe..tapi tak tau la..mayb sandiwara atau ader konspirasi tertentu..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Tue Aug 05, 2008 11:31 pm

a'a...kdg2 xsume bnda leh caye...
kalo setakat nk tmbah pgtahuan xsalah..
tp kalo btol..
hmm...mmg kuasa Allah la sume tu..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Wed Aug 06, 2008 10:54 am

Manusia cuma tahu sedikit sahaja ilmu dlm dunia ni...banyak lagi yang kita tak tau n byk perkara-perkara yang kita takkan tahu...

Semakin kita mengkaji ilmu alam smakin kita dekat dgn pencipta, tapi klu salah niat boleh menjadikan seseorang2 terpesong dan gila..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Wed Aug 06, 2008 1:10 pm

tapikan..
dalam Al-Quran ade ke sebut mende2 ni?
mushkil2... Shocked
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Wed Aug 06, 2008 1:24 pm

sbb 2 aku kata...ilmu yang ada manusia ni cuma skit je dari ilmu2 yang ada dlm dunia ni..hehe...mayb bende 2 benar2 ujud...tapi camner makhluk 2 leh berinteraksi dgn orang2 yang jumpe mereka 2...ataupun makhluk lain lebih hebat dari manusia.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 12:58 am

tamadun lemuria?

tamadun Atlantis?

satu masa dulu pernah wujud dua tamadun nih..tapi dengan kuasa Allah da lenyap dah..

tentang cite Boriska tu, cite yg dia asal dari marikh susah aku nak percaya

mungkin dia dapat pengetahuan ni secara tak sedar..atau dia dapat kesan frekuensi tertentu
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
kayhebat
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 779
Birthday : 10/11/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PJ Major,English Minor
Batch : Julai 2005
Registered : 09/07/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 1:16 am

wallhualam bisawab....
Back to top Go down
View user profile http://kayhebat.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 3:06 am

jap2 ni yg wat aku lagi mushkil..
dia kate dia datang dr marikh..
tapi dilahirkan di bumi..
dia cakap ngan mak ayah dia..yg dia tau sume sejarah pasal marikh..
isk xke pelek camtu..
dia br je dilahirkan..n then kate ade kawan kat sane dulu2..
yg dia nek kapal angkasa lawat bumi..
duhh..dia ni bercakap benarkah?
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 3:38 am

klu ikut citer 2 la...boriska ni dah idup masa zaman 2 lagi...die selalu ulang-alik marikh ngan bumi time zaman 2...so skang ni tak lagi la kot..cam2 ke citer die..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 3:43 am

da tu..awat dia dikatakan berusia 7thn..isk3..
cite yg sgt putar belit..hehe

or aku rase..
dia ni..mati n dilahirkan semula..
reborn? huh?..ade ke? Shocked
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 3:52 am

nak kata bab2 reborn ni...mayb berlaku..sbb banyak orang2 yang baru lahir leh tahu kehidupan orang sebelumnya..tapi 2 la...kuasa Allah..kita tak boleh melawan...banyak ilmu yang kita tak tahu...

Tapi macam dlm artikel 2 kata...orang2 planet marikh2 besar2...n klu nak ikutkan saintifik pun...putaran marikh takde la terlalu jauh sangat pusingan satu orbitnya...hmmm...mayb jugak tahun 2 ikut tahun marikh kot...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 3:54 am

tapi aku rase..
org planet kite ni pada zaman dulu pon besar2 gak
x silap aku la..
pada zaman nabi adam lagi rasenye..
pastu makin lama makin kecik
sbb takot bumi x pat nk menampung
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 4:05 am

2 btl..apa yang aku rasa la..bukan sebb takot bumi tak dapat tampung tapi akibat baka n genetik yg semakin lama semakin mengecil...hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 4:08 am

x silap aku..
pada zaman nabi ape ntah..
beliau pena mohon doa kat tuhan..
dikecilkan saiz manusia dari keturunan demi keturunan..
n generasi demi generasi..
rasenye..
da lame aku x bukak buku agame ni..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 4:26 am

aku tak tau la plak pasal 2...tapi kan mmg ada hikmah disebalik setiap kejadian...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 4:30 am

hoho..
dulu aku mmg rajen bukak buku2 agame nih..
sbb nk tunggu tawaran kan lame tempohnye..
umah aku mmg penuh ngan bahan bacaan..
smp aku pon tenggelam dibuatnye..
2 yg tau sket2..

masok je maktab..
aku pulun sume buku2 guru bw umah kl..
hehe..buku agame da lame aku x selak..:p
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Thu Aug 07, 2008 4:18 pm

sape nak explain pasal tamadun lemuria nih..

orang tua boriska ni satu wat pening kpale Gelak:
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Pertemuan Manusia dari Marikh   Today at 5:44 pm

Back to top Go down
 
Pertemuan Manusia dari Marikh
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Saintifik dan Fakta-
Jump to: