Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Sun Aug 03, 2008 6:42 pm

Bagaimana cara si dia makan, begitulah cintanya

Ish! Pelahapnya dia makan! 'Cancel' nak buat pak we!! Tengoklah tu makanan tepi bibir pun tak dilapnya. Eiii... .teruknya." Perhatikan gaya teman kamu makan! Masing-masing ada gaya yang tersendiri.Ada yang makan penuh kesopanan, ada yang makan sambil bercakap bahkan sambil tersembur pun ada! Ha... jangan tak tahu. Gaya makan si dia di meja makan juga ada memberikan gambaran sikap sebenar si dia.


Apa kata kita selidik.Perhatikan lah bagaimana gaya si dia makan tapi jangan pula sampai dia terperasan. Barulah kamu boleh menilai peribadinya.


Makan dengan tenang
Wah! Skima habis nampaknya. Suapannya penuh hati-hati. Tapi sikapnya itu buat kamu bosan. Geram pun ada gak. Mana taknya, dia seolah-olah lebih 'minat' dengan makanan itu berbanding dengan diri kamu sendiri. Namun disebalik sikap dingin si dia itu menggambarkan bahawa dia seorang yang tegas dalam membuat keputusan dan usah diragui soal kesetiaannya. Kamu tetap satu di hatinya! Cewah!

Asyik belek makanan
Hai! Dia lebih banyak pandang makanan daripada wajah kamu! Macamlah makantu sedap sangat. Perhatikan cara dia makan. Cukup teliti. Misalnya kalau makan ikan, tulang-tulang ikan itu siap disusun di tepi pinggan. Elok saja! Usah gusar, itu menandakan dia amat prihatin dalam tiap apa juga yang dilakukan. Selain itu, tentu saja dia memang serius dengan kamu. So, usahlah diragukan cintanya!

Serius ketika makan
Kiranya gaya makan dia okey saja. Tak terlalu cepat atau lambat sangat. Sesekali dia akan berbual tapi taklah kerap sangat. Bermakna kamu masih lagi 'wujud' di depannya. Namun ketika mengunyah, matanya asyik perhatikan kamu hingga kadangkala kamu nak makan pun segan. Alahai! Bertuahnya badan! Nampak sangat dia teramat sayang terhadap kamu dan tak mahu kamu 'hilang' sesaat pun dari pandangannya. Jaga-jaga, kang nanti tercekik tulang pulak! Sikap pelindung jelas ditunjukkan terhadap diri kamu. Berbahagialah yek!

Makan sambil borak
Syok sangat berbual dengan kamu sampaikan nasi di dalam pinggan pun tak luak. Itu menggambarkan si dia seorang yang periang dan susah nak tengok dia marah. Tapi, merajuk tu adalah. Selain itu, dia juga gemar berterus-terang kerana baginya itu adalah antara perkara utama untuk memastikan sesebuah perhubungan itu berjaya. Tapi awas, jangan buat dia marah. 'Angin satu badan'lah pulak!

Makan sambil kerap tengok jam
Tiap kali makan, selalu nak cepat sedangkan masa masih pangjang dan tak ada perkara yang nak 'dikejar'. Jangan salah faham, bukan dia ada date dengan gadis/jejaka lain, cuma itu dah memang tabiat dia. Itu semua menunjukkan bahawa dia sebenarnya amat menitikberatkan soal masa. Tengok saja tiap kali berjanji. Mesti 'on time' dia sampai. Sebab tu dia tak suka seseorang yang lembap.

Makan sambil merungut
Ada saja yang tak kena. Makanan tak sedaplah, kurang garamlah dan macam-macam lagi. Kadangkala tu, sakit juga hati kamu dibuatnya. Alah! Biasalah tu, dia kan jenis yang suka berterus-terang. Apa saja yang dirasakan tak puas hati akan diluahkan walaupun kadangkala ia merimaskan kamu.Tapi di sebalik sikapnya itu, ia menunjukkan bahawa dia teramat mengambil berat terhadap diri kamu. Cuma awas, dia tu kuat cemburu. Jadi,jangan gatal-gatal nak menjeling jejaka/gadis di meja sebelah walaupun
sekadar untuk cuci mata. Nahas kamu nanti!!

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Tue Aug 05, 2008 4:50 pm

hmmm....baru sekali kuar mkn..x perhati la plak dia mkn cmne..
hu~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
CraZyGhOst
Perdana Menteri
Perdana Menteri


Male Post : 293
Birthday : 02/05/1986
Age : 30
IPGM : Perlis
Course : Physical Education
Batch : Julai 2004
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Thu Aug 07, 2008 12:08 am

makan laju mcm mana pulak acmay
Back to top Go down
View user profile
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Thu Aug 07, 2008 12:38 am

a'ah..makan laju...
tp mostly lelaki mkn mmg lagi laju dri pmpuan..
pmpuan dh mkn separuh...tup2 lelaki yg bru nak stat mkn tu dh abis dlu..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Thu Aug 07, 2008 4:02 am

tapikan..
laki pny nasi + lauk..
3kali ganda dari pompuan!!
siott laju lak tu diorg makan...
isk3 Laughing
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Thu Aug 07, 2008 4:11 am

CraZyGhOst wrote:
makan laju mcm mana pulak acmay

makan laju tak termasuk kot...tapi tgk la..klu laju gelojoh 2...masuk la...hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 2:56 pm

kenape org laki suke amek nasi+ lauk banyak2 ek?? pelek btol laa...gile laa dasat..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 3:09 pm

kan llk guna tenaga banyak.hehe..tak macam ppn..makan skit pun dah kenyang...tapi duit bes jgk..hehe...

ala....kan llk n ppn ada perbezaan...so tak mustahil la llk makan lebih byk dr ppn.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
kayhebat
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 779
Birthday : 10/11/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PJ Major,English Minor
Batch : Julai 2005
Registered : 09/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 3:16 pm

ppuan mkn ckit o byk ttp naik jgk bdn...lagi2 bile dah kawen n dpt ank 1st....wawawawawawawa...silap2 ble jd gemok tau...huuu~
Back to top Go down
View user profile http://kayhebat.blogspot.com
mazlindaadnan
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Female Post : 706
Birthday : 02/01/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : PPPRPET KS/BI
Batch : JANUARI 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 3:18 pm

kayhebat wrote:
ppuan mkn ckit o byk ttp naik jgk bdn...lagi2 bile dah kawen n dpt ank 1st....wawawawawawawa...silap2 ble jd gemok tau...huuu~

eh,hellow...

x suma pompuan cmtu eh..

*hopefully aku x*

lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/linedabesh
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 3:21 pm

hehe...2 no komen la...ehe...tapi mmg betul...ppn kene jaga pemakanan start dr mengandung lagi...bukan per..ble time ngandung 2 mcm2 nak..hehe...mengidam 2 la mengidam ni la..hehe...sedau2 dah beranak badan takleh sexy lagi...ades...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
kayhebat
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 779
Birthday : 10/11/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PJ Major,English Minor
Batch : Julai 2005
Registered : 09/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 3:24 pm

biLeda xsexy...akU pon cariK lenla....awawawawawawa
Back to top Go down
View user profile http://kayhebat.blogspot.com
mazlindaadnan
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Female Post : 706
Birthday : 02/01/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : PPPRPET KS/BI
Batch : JANUARI 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 3:25 pm

see..

lelaki mmg cmtu..

huhu
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/linedabesh
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 3:29 pm

but...klu llk gemok ppn nak ker???? kita samer je la...llk ppn mst nak cantik2kan..hehe...so pandai2 la jaga diri masing2...jangn tunjuk kat orang je..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 7:15 pm

back to topic

aku makan dgn serius ngan makan sambil borak..
ikut mood le kot
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
cekgu_egie
Guru Sekolah
Guru Sekolah


Female Post : 1544
Birthday : 09/01/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : B Ed Science
Batch : Jan 2007
Registered : 18/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 08, 2008 7:22 pm

aku mmg jns mkn smbl borak..
sampaikan org tuh dah abis, aku xsampai stgh g pon..
huhu....
xtau la aku yg mkn lmbt ka, dia yg mkn cpt.....
huhu
Back to top Go down
View user profile
mat tembak
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 383
Birthday : 31/03/1987
Age : 29
IPGM : i3p
Course : mt
Batch : julai05
Registered : 30/06/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Sun Aug 10, 2008 5:36 pm

mat tembak mkn lmbat...
mmber2 mat tembak suma da knal...
dpa kna tggu mat tembak stiap x mattembak mkn...
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Tue Aug 12, 2008 4:53 am

sbb 2 la kadng2 suh dia amik makanan dulu...2 pun orang yang len dah abis tak abis2 lagi...hehe..kkdg la wat kejutan abis dulu..huhu..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Wed Aug 20, 2008 2:12 pm

hmm...
dia mkn kira ok la..
mkn2 jgk..
ckp pun ade jugak..
dia mkn sgt bersih..
Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
CraZyGhOst
Perdana Menteri
Perdana Menteri


Male Post : 293
Birthday : 02/05/1986
Age : 30
IPGM : Perlis
Course : Physical Education
Batch : Julai 2004
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Wed Aug 20, 2008 8:13 pm

hehe
i makan tgk masa & mood
kalau makan seorg2 selalunya laju
kalau makan berhidang, speed bergantung kpd orang sekeliling
kalau makan dgn org, tp semua org sendiri2 punya ( selalunya laju)

hehe, dah terbiasa, apa nak buat ek
Back to top Go down
View user profile
Nurzahira
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2427
Birthday : 22/09/1987
Age : 29
IPGM : IPBA
Course : PISMP
Batch : Julai 2005
Registered : 03/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Wed Aug 20, 2008 9:22 pm

mkn smbil borak...
slalunya mkn cpt gak tp borak yg pjg last2 jd org last tggl meja...
hee~
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/chekgusiti
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Aug 22, 2008 12:09 am

saya mkn sgt slow...
huhu~
owg sume dh abis mkn..
xabis2 jugak..
mmg slalu jd org last..!
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Fri Sep 05, 2008 4:17 pm

slalunye klo makan ngan laki..
kompom pompuan makan slow..ahaks!~:p
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya   Today at 3:44 am

Back to top Go down
 
Ketahui Cinta Melalui Pemakanannya
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Pengetahuan Am-
Jump to: