Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Petua-petua Demam vs Pemuda-pemudi Demam

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Petua-petua Demam vs Pemuda-pemudi Demam   Fri Aug 08, 2008 10:34 pm

Ini lawak pun ya, petua pun ya jugak. 2 in 1 la lebih kurang.

Demam Selsema
Petua Orang Tua-tua
Rebus biji jintan hitam dan sedut wapnya serta makan serbuk jintan yang telah dicampurkan dengan madu.
Petui Orang Muda-mudi
Tumbuk lada hitam hingga lumat kemudian sedut debunya, gerenti korang akan berusaha untuk tidak lagi kena demam selsema.

Demam Panas
Petua Orang Tua-tua
Ambil daun betik muda, tebu hitam dan sedikit garam. Tumbuk hingga lumat, campur sedikit air dan tapis. Minumlah airnya setiap pagi.
Petui Orang Muda-mudi
Masuk hutan dan carilah mana-mana air terjun lalu berendam sehingga menggigil kesejukan. Pasti anda tak berasa panas lagi.

Demam Malaria
Petua Orang Tua-tua
Ambil getah pokok kuini dan kapur barus lalu rebus lalu minum airnya seperti meminum teh.
Petui Orang Muda-mudi
Pergi ke rumah rakan anda yang melanggan Astro Ria dan tontonlah channel Astro Ria, pasti demam malaria akan bertukar menjadi demam Astro Ria pulak.

Demam Biasa
Petua Orang Tua-tua
Makanlah isi labu air bersama dengan cuka pada malam hari sebelum Sleep.
Petui Orang Muda-mudi
Makan, minum dan apa saja kegiatan seperti biasa kerana cuma demam biasa je, buat apa nak risau sangat.

Demam Kepialu
Petua Orang Tua-tua
Ambil daun pegaga dan tumbuk lumat, kemudian ambil airnya lalu disapu pada dahi.
Petui Orang Muda-mudi
Cari album penyanyi Khai dan dengar lagu 'Dambaan Pilu', tanpa sedar korang akan lupa pada demam kepialu dan bertukar menjadi demam 'Dambaan Pilu'.


Pilih la sama ada nak ikut petua atau pemuda mengikut citarasa masing-masing...
Smile
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 30
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Petua-petua Demam vs Pemuda-pemudi Demam   Fri Aug 08, 2008 10:53 pm

Quote :
Demam Kepialu
Petua Orang Tua-tua
Ambil daun pegaga dan tumbuk lumat, kemudian ambil airnya lalu disapu pada dahi.
Petui Orang Muda-mudi
Cari album penyanyi Khai dan dengar lagu 'Dambaan Pilu', tanpa sedar korang akan lupa pada demam kepialu dan bertukar menjadi demam 'Dambaan Pilu'.

aku berminat kepada demam yang ini...takde kaitan langsung..hehe..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Petua-petua Demam vs Pemuda-pemudi Demam   Sun Aug 10, 2008 11:04 pm

Gelak:..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
cekgu_egie
Guru Sekolah
Guru Sekolah


Female Post : 1544
Birthday : 09/01/1987
Age : 30
IPGM : IPDA
Course : B Ed Science
Batch : Jan 2007
Registered : 18/07/2008

PostSubject: Re: Petua-petua Demam vs Pemuda-pemudi Demam   Mon Aug 11, 2008 1:10 am

pesan org tua2..
bl ssh ati, cari lah allah..

pesan muda mudi..
bl ssh ati, cari lah gewe..
Gelak:......

ade kaitan x?..
hehe
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Petua-petua Demam vs Pemuda-pemudi Demam   

Back to top Go down
 
Petua-petua Demam vs Pemuda-pemudi Demam
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Kesihatan dan Keluarga-
Jump to: