Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Koleksi Chot

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Koleksi Chot   Fri Aug 08, 2008 11:13 pm

Gambar

Chot baru lepas tangkap gambar di kedai yang berhampiran dengan
rumahnya.
Sekarang, dia cuma perlu menaiki bas untuk ke Jabatan Imigresen supaya
dia
dapat membuat pasport baru untuk dirinya.


Setelah hampir sejam menunggu di perhentian bas, bas pun tiba. Chot
naik
dan disebabkan bas itu penuh sesak, Chot mengambil keputusan untuk
berdiri
sahaja sambil tangannya memegang gambar yang baru diambilnya di kedai
tadi.


Tiba-tiba, bas itu brek mengejut. Chot terlepas gambarnya itu lalu
jatuh
ke bawah tempat duduk penumpang.
Chot tunduk dan mencari gambarnya itu tadi. Bila dia nampak gambar tadi
berada di bawah tempat duduk seorang penumpang, Chot berkata, "Kak...
Boleh tolong angkat sikit kain yang akak pakai tu tak? Saya nak ambik
gambar..."






KEMIK


Chot baru habis main bolasepak dan berjalan menuju ke kereta. Tiba di
keretanya, Chot dapati ada kesan kemik di sebelah pintu pemandu
keretanya
seperti terkena bolasepak.


Keesokkan harinya, Chot membawa kereta itu ke woksyop. Mekanik di
woksyop
tu yang sememangnya tahu akan ke'bendul'an Chot, cuba nak mempermainkan
Chot. Dia memberitahu, sekiranya Chot meniup melalui lubang ekzos
keretanya itu... pintu yang kemik itu akan kembung kembali dan
keretanya
akan kelihatan seperti sediakala.


Maka, Chot pun pulang ke rumah dan mula meniup melalui lubang ekzos
keretanya itu. Tiada apa-apa yang berlaku. Chot meniup dengan lebih
kuat
lagi namun tetap juga tiada apa-apa yang berlaku.


Teman serumahnya, Chet... keluar dan bertanya, "Apa hang buat tu?" Chot
menjelaskan kepada Chet bagaimana mekanik di woksyop tadi telah
mengarahkannya untuk meniup melalui ekzos kereta supaya kemikan di
pintu
keretanya akan kembung semula.


Chet menggeleng-gelengkan kepala, ketawa berdekah-dekah sambil berkata,
"HELLLLO!! Awat la hang ni mangkuk sangat? Hang kena tutup semua cermin
tingkap kereta ni dulu!"





BUKU TEPON


Chot merempuh masuk ke satu perpustakaan awam dan meluru ke meja
pendaftaran.
"Saya nak buat aduan! Saya nak komplen!" jerkah Chot.
"Ada apa, encik?" tanya pustakawan bertugas.
"Saya ada pinjam satu buku cerita dari sini minggu lepas dan ianya
sungguh
mendukacitakan!" kata Chot.
"Apa masalahnya?" tanya pustakawan itu lagi.
"Banyak sangat watak dalam buku cerita tu dan saya tak paham langsung
apa
yang cuba buku tu kisahkan. Tak ada jalan cerita langsung!"


Pustakawan tersebut berkata, "Ahh... jadi, encik ni la yang ambil buku
panduan telepon kami yang dah hilang dekat seminggu tu!"





MASA


Chot: "Chet, skrang dah pukui brapa?"
Chet: "3:15 petang."
Chot: (dgn mimik muka kehairanan) "Aku pelik lar, awat sumer orang nak
menipu dengan aku ari nih?"
Chet: "Awat lak? Bila lak aku tipu hang?"
Chot: "Sepanjang ari aku dok tanya masa kat orang, dan sepanjang ari
jugak
la aku dapat jawapan yang berbeza. Tak dak sorang pun yang bagi jawapan
yang sama..."

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Koleksi Chot   Fri Sep 12, 2008 2:00 pm

Gelak:
aku akhirnya tertawa,.~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
 
Koleksi Chot
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Hobi, Hiburan dan Kehidupan :: Funny Story and Cool Picture-
Jump to: