Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Tahukah anda?????

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Tahukah anda?????   Fri Aug 08, 2008 11:18 pm

1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Tahukah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut
tidak dapat disiapkan.

3. Tahukah anda sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Tahukah anda hampir 90% daripada pembaca thread ini akan mencuba untuk menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku di hadapan PC mereka pada masa ini.

ketawa besar ketawa besar ketawa besar

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Fri Aug 08, 2008 11:22 pm

amende tahukah anda nih...hahaha
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
adib
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 907
Birthday : 12/10/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PPRPET MATEMATIK
Batch : JULAI 2005
Registered : 25/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Fri Aug 08, 2008 11:26 pm

tahukah anda...
saya sakit perut sekarang.. hahaha

_________________
Don't Click Here

Back to top Go down
View user profile http://www.adib.ae
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 12:09 am

hehe...crescent...takkan tak nak gelak kot..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
mat tembak
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 383
Birthday : 31/03/1987
Age : 29
IPGM : i3p
Course : mt
Batch : julai05
Registered : 30/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 12:20 am

tahukah anda...
wlpn mat tembak suka mnembak
tttapi mat tembak juga seorang yg amat pnyayang...
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 12:23 am

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

ini aku tau Gelak:..

geli dow tengok ekor cicak yg da putus tu

dia siap gerak2 lagi..

da la cicak nih sejuk, lembut badan dia Gelak:
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
adib
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 907
Birthday : 12/10/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PPRPET MATEMATIK
Batch : JULAI 2005
Registered : 25/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 12:39 am

btul jugak nooo.. meng'ekor'i.. hahah pandai2 lembu jgk cicak ni..

_________________
Don't Click Here

Back to top Go down
View user profile http://www.adib.ae
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 1:26 am

ye la 2...tapi no 14 2 korang ader terbuat tak..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 1:28 am

aku x buat..
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 1:31 am

77Acimatrix77 wrote:
hehe...crescent...takkan tak nak gelak kot..hehe

hahaha mengong mu nih.. Laughing
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 1:32 am

uish...ni bukan awal2 ke ni..hehe..baru terbaca ke sent...hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 1:34 am

a'a aku bawu terperasan..sbnrnye aku x bace pon lagi post ko nih..
aku bace 1,2, pastu 14..yg len maleh...hahahaha
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
adib
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 907
Birthday : 12/10/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PPRPET MATEMATIK
Batch : JULAI 2005
Registered : 25/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 1:35 am

aku pun x.. aku tgh duk hirup air milo panas aku ni.. huhuhu... sedap oo minum time ujan2 ni ( ni untuk reply si kudabesi )

_________________
Don't Click Here

Back to top Go down
View user profile http://www.adib.ae
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sat Aug 09, 2008 1:39 am

*crescent
ish patut la cm2..hehe...

tapi aku minat ngan bab ni..

Quote :
10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
kayhebat
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 779
Birthday : 10/11/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PJ Major,English Minor
Batch : Julai 2005
Registered : 09/07/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sun Aug 10, 2008 12:10 am

aku minat no 10 sbb slalu wat kat cresent
Back to top Go down
View user profile http://kayhebat.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sun Aug 10, 2008 12:14 am

hah ape kene mengena ngan no 10??
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
mat tembak
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 383
Birthday : 31/03/1987
Age : 29
IPGM : i3p
Course : mt
Batch : julai05
Registered : 30/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sun Aug 10, 2008 1:26 am

9+1=10....
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sun Aug 10, 2008 8:04 pm

-_- aku lg x paham...
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Sun Aug 10, 2008 8:20 pm

hehe..kelakarla..
tahukah anda..!
hahahaha...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Sponsored content




PostSubject: Re: Tahukah anda?????   Today at 1:41 pm

Back to top Go down
 
Tahukah anda?????
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Hobi, Hiburan dan Kehidupan :: Funny Story and Cool Picture-
Jump to: