Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Contoh Resume Terbaik SPM 2020

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Lordz NEsTLE
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 9
Birthday : 31/01/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : science
Batch : januari 2007
Registered : 08/11/2008

PostSubject: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Sun Nov 09, 2008 2:34 am

Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar
5 Jalan 3/4
Taman Bukit Indah
68000 Ampang Selangor.
(Rumah pakcik angkat saya)
Tuan Pengurus Besar Kanan
Malaysia Airlines System
21 Sep 2005

Tuan,
Memohon Pekerjaan di Malaysia Airlines System.

Sehubungan dengan perkara diatas, saya Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar no k/p
831021-10-5889 mahu memohon untuk bekerja disyarikat tuan dalam bidang teknikal. Ini kerana saya sangat berminat & bersungguh2 sampai tak boleh tido malam mengingatkan pekerjaan dalam dalam bidang ini. Walaupun begitu saye mengaku sebab saye mintak kerja disini kerana Saya juga adalah seorang petani anggur. Disebabkan begitu pihak tuan Kenalah ambil saya bekerja disini.

1. Pihak tuan perlu tahu juga bahawasanya bapa saya iaitu ABD GHAFAR adalah seorang ahli KWSP. Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja saya serta merta akan menyuruh bapa saya membekukan pengeluaran KWSP pihak tuan masa tua nanti. Jika pihak tuan tak nak susah baiklah ambil saya bekerja disini.Itu saja keotaian saya.

2. Untuk pengetahuan pihak tuan, disini saya akan tampilkan kelayakan akademik dan pengalaman kerja saya sebelum ini kepada tuan.

3. Akademik Sijil Pelajaran Malaysia Vokasional 1999-2000

Matapelajaran : (gred)
Bahasa Malaysia 6D
Bahasa Inggeris 6D
Sains 7E
Matematik 6D
Pendidikan Islam 5C
Sejarah 7E
Lukisan geometri 7E
Teknologi air-condition 6D
Kerja bengkel 3B
Sijil Kemahiran Malaysia 2001-2002 (MLVK) Sijil Kejuruteraan Automotive (Tahap 1&2) dari Institut latihan Perindustrian Kementerian Sumber Manusia Malaysia

4. Pengalaman kerja
!P Pembantu mekanik kereta di Yusuf Workshop, Ipoh , Perak

!P Pembantu mekanik kereta di Dunlop Servitekar di Leboh Ampang, Kuala Lumpur (kedai gemok) p/s (alignment kat situ tipu)

!P Staff pejabat di Gesundheit Worldwide di Semabok, Melaka. (pusat
serenti)

5. Hanya ini sahaja dapat saya tampilkan kepada pihak tuan. Diharap dengan kelayakan yang saya ada, permohonan saya untuk bekerja disyarikat tuan dapat dipertimbangkan oleh tuan. Dan saya berasa gembira & seronok & akan belanja satu MAS makan sekiranya diterima bekerja di syarikat tuan dan saya berjanji akan bekerja dengan bersungguh-sungguh disamping bangun awal dan datang kerja awal. Saya tak tipu nie. Walaupun saya pernah ponteng skolah dan ditangkap beberapa kali saya akan insaf juga jika saya dapat kerja ini.
Saya tidak akan hisap ganja lagi jikalau saya dapat kerja disini. Sekiranya saya didapati bersalah dalam apa2 juga kesalahan pihak tuan tidak boleh ambil tindakan yg kuat disamping menjentik jari saya sahaja. Untuk makluman tuan saya sangat kurus jikalau dirotan sekali tulang2 saya akan bersepai dan pihak tuan akan mendapat susah yang amat sangat. Saya juga berjanji tidak akan mencuri skru2 nat2 yg lawa2.jika saya nak mencuri saya akan ambil sahaja dan masuk dalam poket seluar itu tidak dikira mencuri. Saya pun dah penat menulis segala nya bermula & berakhir dgn baik. Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja hidup pihak tuan akan berakhir dengan bacaan yasin dan kunjungan org ramai.

Sekian terima kasih.

Yang benar,
(Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar)
25 Jalan 3/4
Taman Bukit Indah
68000 Ampang
Selangor
Back to top Go down
View user profile http://www.brotherhoodclub.cjb.net
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Sun Nov 09, 2008 2:37 am

result y pling gempak ak pnah tgk heh2
Back to top Go down
View user profile
Lordz NEsTLE
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 9
Birthday : 31/01/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : science
Batch : januari 2007
Registered : 08/11/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Sun Nov 09, 2008 2:39 am

harap2 budak yg karang resume neh berjaya..ahakz..
Back to top Go down
View user profile http://www.brotherhoodclub.cjb.net
ChuckNorris
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 9
Birthday : 12/12/1909
Age : 106
IPGM : IPGM cawangan Borneo Utara
Course : of course
Batch : apekebende natang ni??
Registered : 08/11/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Sun Nov 09, 2008 4:40 am

tahniah kepada penulis resume ni [kalau wujud la]..
at least die ada cite2..walaupun rsult mcm tu pn, ape salahnye nk bercita2 tinggi..kepada bakal2 guru sekalian, jgn jatuhkan motivasi murid2 anda walaupun anda tahu anak murid anda tu bang**g nk m**pos..
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Sun Nov 09, 2008 1:07 pm

sokong-sokong Gelak:

huhu relax la..ramai yg tak berjaya kat spm mampu bounce balik dlm hidup..

paling kurang pun dorang jadi street smart..

yg tersadai tu sbb dorang terleka dan terus hanyut..dengan dunia rempit la,dadah, cikaro dll
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
arios
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 68
Birthday : 27/05/1988
Age : 28
IPGM : IPBA
Course : TESL
Batch : 2006
Registered : 07/11/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Sun Nov 09, 2008 3:39 pm

tp bper rmai la sgt jd street smart nih..?? minoriti sgt

ak kesian la kt mner2 insan y tjebak dlm gejal y kudabesi sbut tuh.. abih smer org benci..
Back to top Go down
View user profile
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Mon Nov 10, 2008 3:16 pm

arios wrote:
tp bper rmai la sgt jd street smart nih..?? minoriti sgt

ak kesian la kt mner2 insan y tjebak dlm gejal y kudabesi sbut tuh.. abih smer org benci..

ble dh jd gtu parent diorg mula la tuding jari kat cikgu sbb x ajar anak diorg smp pandai sedangkan kat umah diorg saji kan anak2 diorg dgn hiburan semata2. dengan AF la Malaysian idol la. mcm2 smp budak2 xde minat nk blaja sbb semua nk jd glamor.
Back to top Go down
View user profile
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Mon Nov 10, 2008 5:52 pm

street smart vs book smart..

"ijazah terbaik datangnya dari jalanan, dari pengalaman bercakar dan bersalaman" Malique, 2008 (pujaan hati syed rosman)

hiburan-hiburan gak tp ramai yang hanyut dengan hedonism nih..anggap dunia seni escapism bagi realiti..dorang ingat semua orang boleh jd siti boleh jd mawi agaknya

street smart mmg tak ramai, aku penah dgr cite motivasi yg sorang pensyarah universiti nih bagi anak sedara dia berenti sekolah masa tingkatan 4..sbb ank sdare dia mmg tak minat nak smbg da..hari2 monteng pegi bengkel keja..

so dia bg berenti sekola n belaja kat bengkel tu..bila bdk tu da pndai dia bagi modal bukak bengkel sendiri wpon kecik jer..

yg penting kita tau aim kita..syed mokhtar al bukhari pun ada spm jer skarang da jd org melayu terkaya
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
syed rosman bin syed alwi
Budak Sekolah
Budak Sekolah


Male Post : 82
Birthday : 01/01/1982
Age : 34
IPGM : ikut la mane pun
Course : JQaf
Batch : julai 2009
Registered : 06/11/2008

PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Mon Nov 10, 2008 7:53 pm

pokok pangkal nye usaha n semangt yg tidak kenal putus asa.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Contoh Resume Terbaik SPM 2020   Today at 1:42 pm

Back to top Go down
 
Contoh Resume Terbaik SPM 2020
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Hobi, Hiburan dan Kehidupan :: Funny Story and Cool Picture-
Jump to: