Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Tue Dec 16, 2008 5:19 pm

Quote :

BAGHDAD: Seorang wartawan televisyen Iraq melemparkan kasut kepada Presiden Amerika Syarikat, George W Bush dan memanggilnya 'anjing' pada satu sidang akhbar di Baghdad kelmarin.

Tindakan luar kawalan wartawan terbabit, Muntazer al-Zaidi menyebabkan pegawai keselamatan Iraq dan ejen khidmat rahsia Amerika Syarikat tergamam.

Mereka terus meluru ke arahnya dan menariknya menyebabkan berlaku pergelutan sebelum dia dibawa keluar dari bilik tempat Bush dan Perdana Menteri Iraq, Nuri al-Maliki mengadakan sidang akhbar.

Bagaimanapun kasut berkenaan tidak mengenai sasaran. Bush sempat mengelak ketika berdiri di sebelah Maliki dan terkena dinding di belakangnya manakala satu lagi kasut terkena bendera Amerika Syarikat dan Iraq.

Bush hanya tersenyum tapi jelas nampak terganggu dengan kejadian itu.

"Saya langsung tak kisah," kata Bush sambil meminta semua bertenang berikutan kekecohan di bilik persidangan itu.

Ketika ditanya kejadian berkenaan, Bush berkata "saya tidak merasakan terancam dengan kejadian berkenaan. Jika anda mahukan fakta, kasut itu mempunyai saiz 10," katanya.

Beberapa wartawan Iraq lain memohon maaf bagi pihak rakan mereka itu yang dikenali sebagai wartawan sebuah televisyen.

Bush tiba di Baghdad kelmarin sebagai lawatan selamat tinggal sebelum beliau mengakhiri tugas sebagai presiden Januari ini.

Dalam perjalanan ke Kabul, Bush memberitahu pemberita kejadian berkenaan mengimbas kembali kejadian pada April 2006 apabila seorang anggota pergerakan spiritual Falungong mengganggu ketibaan rasmi Presiden China, Hu Jintao di pekarangan Rumah Putih.

Bush yang mempertahankan serangan terhadap Iraq pada 2003, menolak anggapan bahawa wartawan berkenaan mewakili rakyat Iraq keseluruhannya.

"Saya tidak fikir anda boleh menganggap seorang lelaki melempar kasut dan kemudian menyatakan dia mewakili orang lain di Iraq," katanya. � Reuters/AFP

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wed Dec 24, 2008 1:23 pm

padan muka...
kes baling kasut jadi fenomena baru di iraq.
protes pun bawak kasut besar
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wed Jan 28, 2009 10:19 pm

kalo kena tepat kt muka bush tu lg besh...~ Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Thu Jan 29, 2009 9:31 am

tapi nak buat macam mana...die dapat mengelak...hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Fri Jan 30, 2009 10:28 pm

tu ar..hebat gak dia mengelak...hmm~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Thu Feb 05, 2009 1:28 am

Gelak: refleks dia tinggi la..

dia geng cheer leader dulu..bleh buat akrobatik

dia gak merupakan ex-tentera simpanan air force usa..(pilot rasanye)

aku ckp bkn nak puji dia tp sbagai pemimpin memang kena sihat dan cergas fizikal & mental
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Fri Feb 06, 2009 9:39 pm

ooo..patut la pun...
sepatutnya..
org yg baling kasut tu kn byk prktis dlu sblum baling..
bukan senang nk dpt pluang cmtu...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Mon Feb 09, 2009 8:14 pm

mane la nak prektis...

agaknya dia pun tak rancang..

tetiba terasa panas hati bila tengok bush depan mata

ape lagi..angkat kasut la
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wed Feb 11, 2009 10:08 pm

heheee~tu la kan..
tindakan luar kawal sbb t'lampau geram..!
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wed Mar 25, 2009 8:55 pm

bush da bersara da nih

agak2 obama akan dibaling kasut lagi x?

Gelak: kemungkinan obama 2 term gak cam bush

apetah lg dia menang besar aritu..

tp tgok la sbb meleset ekonomi ni plg truk sjak perang dunia ke 2

katanya..klu presiden yg x mantap..1 term je
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Today at 1:42 pm

Back to top Go down
 
Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Isu Semasa Dalam dan Luar Negara-
Jump to: