Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 ApA iTu CINTA..??

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
AuthorMessage
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: ApA iTu CINTA..??   Wed Jun 25, 2008 12:18 am

hmmm....bosan2 malam ni..sje nk bukak topik baru...
CINTA...ape sbnrnya cinta..??ade rase ke klau kita dh jtuh cinta..??
sape2 yg ade pglmn utk dikongsi bersama,marilah kongsi..nak jugak tau...hehee..~
al-maklum la..org xpenah ade pglamn... scratch
cat albino
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Emkay
Budak Tadika
Budak Tadika


Female Post : 17
Birthday : 06/08/1990
Age : 26
IPGM : IPBA
Course : B Ed. TESL
Batch : Julai 2008
Registered : 19/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Wed Jun 25, 2008 2:09 pm

cinta tu cinta la.hehe.

acececey,x de pengalaman erk bro paan?hehe..

cinta=risiko
Back to top Go down
View user profile http://www.versusme.wordpress.com
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Wed Jun 25, 2008 3:31 pm

cik emkay..tgk la gender cik paan 2...bkn bro la..hehehe...
cinta itu...
C.I.N.T.A......

C- Carilah..
I- Ianya
N- nanti
T- tak bisa
A- akan ditempuh seorang diri...

pebende aku merepek
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Fri Jun 27, 2008 1:07 pm

hehe..thanx kemay..
ade org dah salah paham kt aku..
btol la xde pglman..
hmmm...xde sape2 nk share kesah2 ke..??
share la...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
adib
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 907
Birthday : 12/10/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PPRPET MATEMATIK
Batch : JULAI 2005
Registered : 25/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Fri Jun 27, 2008 7:23 pm

paan1904 wrote:
hehe..thanx kemay..
ade org dah salah paham kt aku..
btol la xde pglman..
hmmm...xde sape2 nk share kesah2 ke..??
share la...

aku no komen.. hehehe.. masih terlalu awal lagi nak cita pn
Back to top Go down
View user profile http://www.adib.ae
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sat Jun 28, 2008 9:12 am

......
cinta itu ader pahit ader manisnye
bile pahit,sengsara hidup...tapi bukan selamanye....
bile manis,bahagia hidup...tp bukan juga untuk selamanya jika tak dijaga
Cinta bila kearah kebaikan...berprinsip la kita
bila ke arah kejahatan...celaka la kita

cheawah...mcm dr cinta plak
hehehehe
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 2:36 am

cinta adalah berkongsi dan bukan memiliki...

sayang sbb cinta - wrong

cinta sbb sayang - korek korek korek...
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 4:51 am

Putra_Aiman wrote:
cinta adalah berkongsi dan bukan memiliki...

sayang sbb cinta - wrong

cinta sbb sayang - korek korek korek...

aper maksud cinta sebab sayang 2...tak paham la aiman...huhu
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 8:54 am

cinta merujuk kepada sayang antara 2 insan..

so kalau org ckp cinta sbb syg itu normal...

tapi kalau ckp syg sbb cinta...cinta itu lahir dr perasaan syg yg terlalu mendalam...

sbb tu wrong...
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 3:17 pm

owh...macam 2 ker???
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 3:34 pm

betul jugak tuh...
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 9:30 pm

ini jawapan dari XPDC


C.I.N.T.A. K.I.T.A. satu rasa
C.I.N.T.A. B.U.T.A. tak bermata lahirnya
C.I.N.T.A. G.I.L.A. pada harta
M.A.N.A. C.I.N.T.A.. yang sebenar2nya
C.I.N.T.A. K.I.T.A. sampai bila
Manakah satu arah kita sebenarnya dunia

Kita berasmara di dalam cinta yang tak bermaya
Kita berupaya selagi padu janji setia
Kita selami cinta ini kian lama
Telan arus nangis ketawa
Sama rasa pastinya
Walaupun tahu cinta itu tak bermata
Namun masih banyak ada
Yang menawan di dalamnya
Back to top Go down
View user profile
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 9:34 pm

ini pulak english version...

L is for the way you look at me
O is for the only one I see
V is very, very extraordinary
E is even more than anyone that you adore

Can love is all that I can give to you
Love is more than just a game for two
Two in love can make it
Take my heart but please don't break it
Love was made for me and you

L is for the way you look at me
O is for the only one I see
V is very, very extraordinary
E is even more than anyone that you adore

Can love is all that I can give to you
Love, love, love is more than just a game for two
Two in love can make it
Take my heart but please don't break it
'Cause love was made for me and you
I said love was made for me and you
You know that love was made for me and you
Back to top Go down
View user profile
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sun Jun 29, 2008 11:36 pm

cinta itu ibarat kentut

ditahan sukar,
diluah segan,


Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Mon Jun 30, 2008 2:51 am

cet...

aku kalau nk kentut lepas jee....


hahaha
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Mon Jun 30, 2008 3:47 am

adus....so cinta itu kentut ker...

bagi aku cinta 2 perlukan keikhlasan dan pengorbanan, selain daripada kesabaran, kepercayaan dan sebagainya...baru la hidup sentiasa aman dan bahagia bersama orang yang kita cintai...
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Tue Jul 01, 2008 2:12 am

ni ader satu coratan bes ttg cinta

Ramai yang tahu tentang cinta. Ramai yang tahu menyebut perkataan cinta. Ramai yang tahu bagaimana ingin meluahkan kata-kata cinta. Tetapi adakah anda tahu apa itu cinta yang sebenarnya? Di sini saya ingin berkongsi dengan anda tentang apa itu cinta.

Sifat Cinta
Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta.

Cinta Wujud Sejak Dilahirkan
Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa kepada cinta kepada kekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada Tuhan Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.

Cinta Bersedia
Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta, maka Tuhan menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewujudan dengan dikasihi. Sedia untuk mengikat setia serta saling memahami. Setia untuk dipertanggungjawapkan kerana cinta.

Cinta Itu Indah
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik. Cantiknya itu tulin dan tidak ia bertopeng. Bukan saja ia cantik malah suci murni, bercahaya gemerlap dan putih bersih.

Cinta Itu Mengharap Balasan
Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan, dari diri yang punya persamaan, dari diri yang asalnya satu. Bila dapat yang dicari, bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secocok dengan jiwanya, untuk bersatu kembali. Kehendak itu timbal balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tapi juga menerima.

Cinta Itu Menakluki
Sifat cinta itu ingin menguasai. Dia mahu yang dikasihinya itu hanya khusus untuk dirinya. Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai. Tapi, dalam pada ingin menakluki, ia juga ingin ditakluki sepenuhnya.

Cinta Itu Mengetahui
Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui. Orang yang bercinta tahu siapa yang patut dicintainya. Cinta tidak perlu bertanya. Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta. Mereka tahu apa yang perlu dilakukan. Tapi, cinta cuma tahu bercinta. Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan.

Cinta Itu Hidup
Cinta adalah ibarat manusia, boleh berputik, lalu mekar serta boleh layu dan gugur. Cinta itu punya deria dan perasaan. Cinta mendengar cinta, berkata cinta, melihat cinta. Cinta ada segala-galanya. Sayang, benci, cemburu, gembira, sedih, tenang, tertekan, ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati.Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

Cinta Itu Suci
Sebagaimana yang banyak dikatakan orang, cinta itu suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta, ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan. Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.

Cinta Itu Mempesona
Cinta itu bukan saja indah, tapi mempersonakan. Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerana ia suci dan bersih. Ia adalah sebagaimana anda melihat pada anak kecil yang comel dan bersih. Dia senyum pada anda dan merapati anda. Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel, tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa. Kerana sifat cinta yang mempersona ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.

Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya…mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri. Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijaksana, akan menjadi bodoh kerana pesona cinta. Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu. Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melainkan jika anda sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.

Apakah itu Bukti Cinta?
Cinta perlukan bukti. Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu. Mereka percaya jika itu tidak berlaku, maka cinta itu tidak tinggi nilainya. Sebenarnya anggapan itu tidak tepat. Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?

Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
misskobis
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Female Post : 545
Birthday : 01/11/1986
Age : 30
IPGM : IPDA
Course : PISMP- IPGM (Science)
Batch : Januari 2007
Registered : 13/06/2008

PostSubject: sume btul...   Tue Jul 01, 2008 10:27 pm

weyh paan...topik yg mu bukak ni,memg xkn ade penghujungnye klu nk berdebt..huhuhu...

pe yg putra aiman ckp "cinta lahir dri syg " memg tul....
tanpa rase syg kte xmungkin akn dpt rase perasaan cinta......

cmne kte tau kte dh jtuh cinta???
xde jwpn yg tepat tentg soklan tu....setiap individu,cara cinta tu dtg berbeza....

tul x?ke salah?
Back to top Go down
View user profile
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Tue Jul 01, 2008 11:17 pm

pada aku
bile udah jatuh cinta
satu perasaan yang x dapat digambarkan muncul bile kiter bersama beliau Smile
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Tue Jul 01, 2008 11:23 pm

alang2 sebut pasal cinte ni kan
ak nak gtau tentang care2 nak ungkapkan i love u
mungkin kowang sume dah tau
tapi aku tetap tulis

1.Letakkan catatan 'aku cinta padamu'di meja makan ketika kamu dan si dia makan bersama.

2.Kirimkan sebuah e-mel pada si dia yang berisi sebuah puisi cinta.

3.Kirimkan kad ucpan cinta pada si dia.lebih romantis lagi andainya kamu melakukannya stiap hari.

4.Kirimkan bunga dengan catatan ringkas'aku cinta padamu'.

5.senaraikan semua sebab-sebab mengapa kamu mencintainya dan kemudian serahkan padanya untuk dia membaca sendiri isi hatimu.

6.Luangkan waktu khusus hanya untuk berduaan dengan si dia dan luahkan perasaan kamu padanya.

7.Birpun munkin suara kamu agak sumbang namun tidak salahnya kamu menyayikan lagu cinta untuknya ...

8.Masakan makanan kegemaran si dia.

9.Saat menemuinya,berikan senyuman kamu yang paling manis dan tatap matanya dalam- dalam.biarpun kamu tidak suarakan cinta kamu padanya namun pandangan mata kamu sudah cukup menjelaskan segala-galanya... ..

10.Jika kamu dan si dia terpisah jarak,lakukan kunjungan kejutan... .
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Tue Jul 01, 2008 11:55 pm

haaaa
ni plak tntg cinta gak
selamat membace

6 Tanda terlebih beri cinta

1. kamu menelefon si dia lebih dari si dia menelefon kamu

2. Segala perancangan untuk keluar semuanya kamu yang aturkan, tidak pernah sekalipun dia cuba mengajak kamu keluar. Bukan itu sahaja, si dia juga tidak pernah membayar apa-apa sepanjang kamu keluar bersama. hanya kamu sahaja yang keluarkan wang

3. Kamu sahaja yang sering memberikan si dia hadiah sedangkan si dia langsung tidak teringat untuk memberikan hadiah biarpun pada hari jadimu

4. Apa sahaja yang di mintaknya, kamu pasti akan sedaya upaya mengadakannya biarpun sesetengah daripada permintaannya itu di luar keupayaan kamu, namun demi cinta, kamu sanggup menebalkan muka meminjam wang dari teman-teman untuk mendapatkan apa yang diinginkannya

5. Setiap kali membawanya keluar, kamu sentiasa memastikan kamu membawannya ke tempat-tempat yang mahal dan mewah. tujuan kamu berbuat demikian kerana mahu dia sentiasa gembira dan seronok keluar bersama kamu. walaupun pada hakikatnya kamu bukanlah terlalu kaya untuk berbuat demikian

6. Begitu memanjakan si dia, biarpun sudah pasti si dia melakukan kesalahan dan cuba curang pada kamu, tetapi kami hanya bersikap tidak nampak kerana tidak mahu hubungan kamu dan dia terjejas.


akibat terlebih beri cinta

1. Kamu akan cepat merasakan diri tertipu dan marah andai suatu hari nanti si dia gagal memberi apa yang selalu diberikannnya pada kamu atau apa yang diberikannya telah berkurangan. misalnnya di awal percintaan, sia dia setiap hari akan menghadiahkan kamu sekuntum bunga dan sekeping kad. tetapi lama kelamaan hanya sekuntum bunga sahaja di hadiahkan untuk kamu tanpa kad. kemudian semakin lama. sia dia langsung tidak memberi apa-apa. kamu pasti akan cepat merasa sedih dan menganggap si dia tidak lagi menyayangimu. Akhirnya hubungan kamu dan dia ibarat retak menanti belah hanya kerana hal yang kecil

2. oleh kerana kamu merasakan telah memberi terlalu banyak, wujud perasaan terdesak dalam diri akibat terlalu ingin melihat hasil atas apa yang telah kamu beri dan lakukan. Misalnya kamu sanggup berkorban semua dari gaji kamu untuk membeli hadiah untuknya. kamu terlalu berharap si dia menghargai apa yang telah kamu buat untuknya dan akan melakukan sesuatu yang lebih baik dari itu untuk kamu. namun ia berlaku sebaliknya, kamu pasti akan rasa sedih dan tersinggung. Seterusnnya hubungan kamu pasti tidak mampu bertahan lagi

3. Kamu tidak mengendahkan diri sendiri kerana terlalu menumpukan perhatian kepada pasangan kamu. pakaian kamu tidak pernah bertukar sedangkan untuk pasangan kamu setiap minggu kamu mengajaknnya keluar membeli belah. Bukan itu sahaja, kamu sendiri hanya mampu belajar sampai tahap diploma tetapi demi si dia kamu sanggup habiskan membiayai pelajarannya sampai ke peringkat tertinggi. Akhirnnya pekerjaan, pelajaran atau apa sahaja yang kamu lakukan akan terjejas dan kesannya akan berbalik kpd perhubungan kamu. tidak mungkin si dia mahu terus bersama kamu andainya dia merasakan kamu terlalu banyak kekurangan dari dirinya

4. Keceriaan dalam hidup kamu makin hari makin hilang. kamu hanya akan gembira apabila dapat membuatkan si dia gembira. mungkin kamu sedar yang kamu sebenarnya hanya dipermainkan, diperbodohkan dan di ambik kesempatan namun kamu tidak mempedulikan semua itu dan terus berusaha untuk mendapatkan si dia hanya atas nama cinta. Pun begitu lagi jauh kamu mengejarnnya, si dia semakin tidak mengendahkan kamu kerana si dia tahu apa pun yang si dia lakukan pada kamu ia tidak akan sedikitpun melunturkan cinta kamu padannya

5. lama kelamaan si dia hanya akan bersama kamu apabila si dia memerlukan pertolongan kamu sahaja. Sekiranya tidak, sia dia akan mula menjauhkan diri kamu dan memberi pembagai alasan apabila kamu ingin bertemu. Manakala kamu pula semakin kerap membuat, memberi dan melakukan segalanya untuk si dia bagi memastikan si dia kekal bersama kamu. namun tindakkan kamu itu ternyta sia sia. Si dia tidak pernah menghargai apa yang kamu lakukan.


Tindakan sebaiknya

Apa yang perlu kamu lakukan ialah berhenti berharap. Maksudnya, andai kamu terlebih beri sebaiknya berhenti atau kembali melangkah ke belakang semula supaya perhubungan boleh bernafas kembali. cara yang boleh kamu lakukan ialah elakkan daripada menghubunginya. Diamkan diri buat sektika. kalau boleh, pergi melancing, balik kampung, berehat ke tempat lain dan hantar satu poskad sahaja kepada si dia. Sekirannya kamu tidak boleh melancong atau ke tempat lain. Sibukkan diri kamu mungkin dengan kerja atau dengan rakan untuk beberapa minggu. jangan risau, kamu tidak akan kecewa. Ini penting, berikan ruang untuk perhubungan kamu. biar masa berlalu tanpa ada tindakan dari kamu dan jangan lupa masa yang sama kamu perlu sentiasa ceria. mungkin sesekali boleh buat panggilan telefon dan sms tetapi jangan bercakap terlalu lama dan kerap sms. sekadar bertanya khabar sudah memadai, itu pun mungkin 2 minggu sekali. wujudkan ruang seperti ini dalam perhubungan membolehkan kedua pihak memikirkan semula hala tuju perhubungan. segala tindakan yang tidak sesuai dapat diperbetulkan semula. tindakan yang tepat dan baik untuk perhubungan dapat dibuat kerana fikiran kamu telah kembali normal dan keputusan tidak dibuat berdasarkan emos
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
deqna ideris
Budak Tadika
Budak Tadika


Female Post : 11
Birthday : 21/02/1988
Age : 28
IPGM : ipgm tuanku bainun
Course : Physical Education
Batch : julai 2007
Registered : 13/06/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sat Jul 05, 2008 12:55 am

wahhh apasal lelaki sgt2 tertarik ngn topic neh??? Shocked

hahhahaha

hurm...cinta...


cinta mak ngn abah..

cinta kat ALLAH dan Rasal... Laughing Wink


kesimpulan...


apa ye??nth..da lupa..hahhahaha


wat tahajut,hajat ngn istiqarah..

insyaAllah... Wink
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sat Jul 05, 2008 1:00 am

kalo cinta tu x dihargai xleh nk wat ape kan?
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
mazlindaadnan
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Female Post : 706
Birthday : 02/01/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : PPPRPET KS/BI
Batch : JANUARI 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sat Jul 05, 2008 1:25 am

Cinta Ilahi,cinta hakiki..

Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/linedabesh
sitimanis
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Female Post : 231
Birthday : 10/08/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP MT
Batch : jan 2007
Registered : 05/07/2008

PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Sat Jul 05, 2008 12:03 pm

pd aku...

cinta tu dtg sniri...

x bley nk duga bila kta akn jatuh cnta...

kita x bley pksa cinta...

kdg2 kenal dh btahun2, tp ari ni br da feel cinta tu kt si dia...

kdg2 kta sniri x sgka y kta akn jtoh cnta kt si dia...

lg nk dibuang rs tu, lg syg pulak kta kt dia...

ntah la...

subjektif sgt r cinta nih...

bsyukurlah kita punya rs tu, 1 nikmat jg tau...

alhamdulillah...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ApA iTu CINTA..??   Today at 3:41 am

Back to top Go down
 
ApA iTu CINTA..??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 13Go to page : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Kedai Kopi :: Men VS Woman-
Jump to: