Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 Lelaki dan warnanya

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Lelaki dan warnanya   Sat Jun 28, 2008 10:48 pm

PUTIH
melambangkan kesucian dan kesegaran. im simbol seseorang yang ingin memulakan hidup baru. ia juga ibarat kain kanvas yang menunggu lakaran seorang artis. lelaki yang gemarkan warna putih amat mementingkan kebersihan dan begitu menitikberatkan soal kekemasan diri. kamu yang sukakan warna ini juga seorang yan cermat dalam pelbagai hal.

MERAH
Melambangkan tenaga fizikal dan kekuatan. Dari aspek positif ia melambangkan penggemarnya dapat menyelesaikan kerja-kerjanya dengan baik. Aspek negetifnya pula, ia melambangkan penggemarnya sukakan paksaan dan keagresifan. Merah juga berkait dengan kemaran

MERAH JAMBU
Ia merupakan warna merah dan putih. Melambangkan sifat kewanitaan, sebab itulah lelaki yang gemarkan warna ini, biasanya berjiwa lembut, penh kasih sayang, romantis, ia juga melambangkan cinta dan kelembutan.

OREN
Warna ini adalah campuran merah dan kuning, ia malambangkan kekuatan kerana ia menggabungkan tenaga fizikal warna merah dan daya mental warna kuning. Warna ini melambangkan pencapaian dan pembelajaran, tetapi ia di anggap warna yang amat kuat dan pelik bagi sesetengah orang.

KUNING
ini adalah warna tenaga mental dan berkait dengan penarikan intelektual dalam pelbagai bidang, ia adalah warna yang baik untuk sesiapa yang cuba berfikir dan menumpukan perhatian terhadap sesuatu perkara, teteapi bagi sesetenga orang ia di anggap warna yang memaksa. ada juga yang mengaitkan kuning dengan sifat engecut.

HITAM
warna yang melambangkan dukacita dan ketakutan. ia juga melambangkan sifat sofistikated dan boleh menyesuaikan diri dalam semua keadaan

COKLAT
Tanda pengasih dan mempunyai prospek masa depan. lelaki yang gemarkan wana ini juga dikatakan seorang yang berjimat cermat ketika membelanjakan wangnnya. sehinggakan ada masanya, lelaki ini dikatakan berkira dan kedekut untuk mengeluarkan setiap wang ringgitnya. jadi tidak hairanlah jika mereka ini mempunyai simpanan yang banyak

HIJAU
warna ini adalah kombinasi kuning dan biru. ia di anggap warna alam. warna hijau dikaitkan dengan cemburu. lelaki yang gemarkan warnaini juga dikaakan tidak banyak bercakap

UNGU
Ia adalah warna peningkatan spiritual dan tanda memahami apa yang tersembunyi. orang yang memakai warna ini di katakan mempunyai pengetahuan khas dalam bidang kerohanian[b]
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
Putra_Aiman
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 634
Birthday : 24/05/1988
Age : 28
IPGM : IP Tuanku Bainun
Course : Pengajian Melayu
Batch : 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sat Jun 28, 2008 11:04 pm

wawa...aku suka purple...
Back to top Go down
View user profile
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jun 29, 2008 2:21 am

aku suka sume warna n setiap pemakaian warna 2 aku ikut pada situasi aku...hehehe... fav color - Orange, red, white, yellow.
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 29
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jun 29, 2008 11:23 pm

Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jun 29, 2008 11:34 pm

aku sangat x suka putih !!! Mad

sebab aku malas basuh baju.
kalo pakai putih nanti kantoi x basuh baju lama.

Gelak:
Back to top Go down
View user profile http://sangkunang.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Mon Jun 30, 2008 3:55 am

warna kegemaran tak semestinya benda yang kita slalu pakai...huhuhu..kebanyakan orang menganggap warna yang banyak yang kita buat koleksi menjadi warna kegemaran kita....tapi entah la...aku men suka ati je...tuk com warne itam peberet...tuk bende lain aku warna-warnikan...baru colorfull...
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 04, 2008 3:45 pm

hmm........very interesting.. Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
adib
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 907
Birthday : 12/10/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PPRPET MATEMATIK
Batch : JULAI 2005
Registered : 25/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 04, 2008 8:57 pm

aku warna coklat.. coklat campur dgn vanila sedap ooooo
Back to top Go down
View user profile http://www.adib.ae
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 04, 2008 9:04 pm

grafitti87 wrote:


MERAH
Melambangkan tenaga fizikal dan kekuatan. Dari aspek positif ia melambangkan penggemarnya dapat menyelesaikan kerja-kerjanya dengan baik. Aspek negetifnya pula, ia melambangkan penggemarnya sukakan paksaan dan keagresifan. Merah juga berkait dengan kemaran

[b]

err..mushkil nih..hehe..coz de mmbr aku + abg ku sndr mmg fav kaler nye merah...tapi lain plak perangainye..slalu x siap homework, kerja ntah bile nk wat..dota je keje..tapi mmg sokong la yg aspek negatip tu coz diorg ni mmg xsuke dipakse..tapi rasenye sume org camtu kan? mane ade org yang suke dipakse? hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
grafitti87
Timb. Menteri Besar
Timb. Menteri Besar


Male Post : 115
Birthday : 07/06/1987
Age : 29
IPGM : i4p
Course : science
Batch : januari 2008
Registered : 21/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 04, 2008 10:10 pm

heheh
ni kajian je
x semestinye betul
huhuhuhu
Back to top Go down
View user profile http://mrhypo.blogspot.com
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 04, 2008 11:12 pm

hehe..ok
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
CraZyGhOst
Perdana Menteri
Perdana Menteri


Male Post : 293
Birthday : 02/05/1986
Age : 30
IPGM : Perlis
Course : Physical Education
Batch : Julai 2004
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sat Jul 05, 2008 8:27 pm

kajian pun kena ikut tempat, kadang-kala kajian tersebut dibuat di bahagian eropah, oleh itu ianya hanya boleh digunapakai di eropah sahaja, apa-apa kajian pun kena lihat sampel yang diguna pakai, dan bukan semua kajian boleh di generalisasikan kepada semua umat manusia
Back to top Go down
View user profile
adib
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 907
Birthday : 12/10/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PPRPET MATEMATIK
Batch : JULAI 2005
Registered : 25/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sat Jul 05, 2008 9:57 pm

btul tuuuuuu.. sbb kita pn saiz berbeza dan persekitaran yg berbeza
Back to top Go down
View user profile http://www.adib.ae
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jul 06, 2008 1:30 am

klu nak ikutkan kajian dari malaysia kajian dari Datuk Dr. Fadzillah Kamsah adalah berkaitan kehidupan masyarakat malaysia sendri...
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jul 06, 2008 12:10 pm

dlm byk2 penceramah..
aku paleng suke Dr HM tuah, Dr Fadzillah Kamsah!!


yeahh..support them 2!~wuhuu!!
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jul 06, 2008 4:42 pm

very interesting...!! dpt mengenali lelaki melalui warna kegemaran...hmmm..
sbb bagi aku lelaki ni misteri jgk..
ye ke..?
adib..?
kemay..?
any comment abt that..??
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
mazlindaadnan
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Female Post : 706
Birthday : 02/01/1986
Age : 30
IPGM : IPBA
Course : PPPRPET KS/BI
Batch : JANUARI 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jul 06, 2008 4:44 pm

urm,klu pompuan plak cemana?
aku suka merah..chewah!

lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/linedabesh
adib
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 907
Birthday : 12/10/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PPRPET MATEMATIK
Batch : JULAI 2005
Registered : 25/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sun Jul 06, 2008 10:53 pm

hehehe.. satu ja aku nak bgtau.. laki x semisteri yg disangkakan.. tetapi perempuan lagiii lah misteri... dan ni bukan aku cakap ja.. suma org laki cakap mcm tu.. pensyarah aku pn ada cakap gak ( en.paris ).. sampai ada kuar novel lagik ...hehehe..

tapi aku xtau la pasal warna ni..nak kata xbtul.. mcm btul pulak..
Back to top Go down
View user profile http://www.adib.ae
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Mon Jul 07, 2008 1:33 am

bagi lelaki ppn adalah misteri...tapi bagi ppn plk llk adalah misteri...ini disebabkan dua2 tak sama jantina dan keingin kedua2nya amatlah berlainan...sbb 2 jadi misteri...bagi aku warna mmg mencerminkan seseorang 2...klu pakai hitam je mmg nampak dlm kesedihan n tidak ceria...tapi aku mmg minat hitam mase sek...hehehe...sbb mls nak bsh bj...hehe...
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Tue Jul 08, 2008 12:00 am

aku suke itam n biru..
sedey ke wei? wakaka
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
sitimanis
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Female Post : 231
Birthday : 10/08/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP MT
Batch : jan 2007
Registered : 05/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Tue Jul 08, 2008 11:48 pm

sebanyak2 kale, kale biru jgak y x da kan....

ka aku y x bc....
Back to top Go down
View user profile
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 11, 2008 2:40 pm

hmm...jd..jgn biarkan hidup anda diselubungi misteri...
mmuakakakaka
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
nadiha
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Female Post : 164
Birthday : 23/10/1987
Age : 29
IPGM : ipba
Course : pismp
Batch : julai 2005
Registered : 08/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 11, 2008 2:47 pm

aku rsa rmai laki suka biru ngan itam kot (aku rsa ja)
Very Happy
Back to top Go down
View user profile
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Fri Jul 11, 2008 3:03 pm

lelaki dn warna...

hitam ramai gak yg ske..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
sitimanis
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah


Female Post : 231
Birthday : 10/08/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP MT
Batch : jan 2007
Registered : 05/07/2008

PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Sat Jul 12, 2008 10:49 am

aku suka tgk laki pakai baju kale putih...

jersi or t' shirt puteh...

nmpak smart n bersih...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Lelaki dan warnanya   Today at 3:40 am

Back to top Go down
 
Lelaki dan warnanya
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Pengetahuan Am-
Jump to: