Portal v2HomeFAQSearchMemberlistMemberlistRegisterLog in

Share | 
 

 kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Jul 28, 2008 4:05 pm

ya butul...

Update Terkini Kes Anwar Ibrahim

Doktor yang membuat pemeriksaan keatas Saiful mendapati Saiful tidak pernak diliwat oleh sesiapa dan tiada kesan diliwat oleh mana-mana pihak.. Laporan perubatan telah mencatatkan tiada sebarang tanda-tanda Saiful diliwat. Doktor ini sekarang sedang diburu polis...untuk apa...nantikan...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Jul 28, 2008 4:07 pm

lohh.. pe kes lak tu?? Shocked
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Aug 08, 2008 3:54 pm

Liwat: Anwar tidak mengaku salah...10 September sebutan semula


Datuk Seri Anwar Ibrahim mengaku tidak bersalah atas dakwaan dengan sengaja melakukan persetubuhan di luar tabii dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan, 23, di Unit No 11-5-1 Kondominium Desa Damansara antara jam 3.01 petang hingga 4.30 petang, pada 26 Jun 2008.

Beliau membuat pengakuan itu apabila pertuduhan ke atasnya dibacakan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Jenayah 1, SM Komathy.

Menurut pertuduhan, Anwar didakwa di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum 20 tahun penjara dan sebatan.

Ketika ditanya pengakuannya, Anwar yang berdiri di kandang orang kena tuduh berkata: "Tuduhan ini adalah berniat jahat dan khianat dan saya tidak bersalah yang arif."



Hakim kemudiannya membuat keputusan membenarkan Anwar diikat jamin dengan dikenakan jaminan persendirian sebanyak RM20,000.

Mahkamah menetapkan 10 September depan untuk perbicaraan.

Pihak pendakwaan diketuai oleh Datuk Idris Harun manakala pasukan pembelaan diketuai oleh peguam Sulaiman Abdullah. – 7/8/2008

------------------

TERKINI... Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba di Kompleks Mahkamah Jalan Duta kira-kira jam 9.45 pagi Khamis dengan diringi oleh kira-kira 100 orang penyokongnya.

Kawalan keselamatan di kompleks berkenaan diperketatkan dan tiada sebarang kejadian tidak dingini berlaku.

Kira-kira 15 minit selepas ketibaannya, Anwar kelihatan memasuki Mahkamah Sesyen Jenayah 1 sambil diringi oleh beberapa pemimpin pembangkang seperti Lim Kit Siang, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Exco Kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa, isteri Anwar, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anak-anaknya.




Semasa melewati orang ramai yang berada di mahkamah, Anwar yang terkenal dengan gaya selamba sahaja melambai-lambaikan tangannya dan kedengaran berkata "welcome to new drama'. – 7/8/2008

-------------------------

Liwat: Anwar dihadap ke mahkamah hari ini

Pejabat Peguam Negara akan mendakwa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Sesyen di Jalan Duta, hari Khamis yang melibatkan kes liwat.

Notis bertulis untuk Anwar hadir di mahkamah telah disampaikan kepada beliau tengah hari Rabu oleh polis.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dalam kenyataannya berkata, polis telah selesai menjalankan siasatan kes jenayah seksual yang melibatkan Anwar itu.

“Polis telah menjalankan siasatan kes jenayah seksual melibatkan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii yang melibatkan Anwar, dengan berlandaskan prinsip undang-undang dan prosedur sedia ada wujud dalam sistem perundangan negara," katanya.

Menurut beliau, hasil daripada siasatan itu tersebut, pihak polis telah menyerahkan kertas siasatan ke pejabat Peguam Negara untuk mendapatkan nasihat dan keputusan.

Pejabat Peguam Negara, katanya memutuskan untuk mendakwa Anwar di mahkamah.

Sementara itu, polis tengahari Rabu telah menyerahkan sapina kepada Anwar bagi menghendakinya hadir ke Mahkamah Sesyen Jalan Duta Kuala Lumpur, hari Khamis.

Sapina tersebut diserahkan oleh Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Brickfields, Deputi Supritendan Jude Pareira kepada Anwar di kediamannya di Segambut Dalam jam 12.05 tengah hari.

Peguam Anwar, Sankara N. Nair ketika ditemui pemberita di hadapan rumah Anwar, enggan mengulas lanjut tujuan anak guamnya dikehendaki hadir ke mahkamah tersebut sama ada sapina itu ada kaitan dengan pendakwaan terhadap Anwar berhubung kes liwat yang dihadapinya.

Sejak jam 10 pagi kelihatan beberapa pegawai polis berpakaian biasa berada di luar perkarangan kediaman Anwar.

Deputi Supreitenden Jude Pariera yang tiba dengan kenderaan polis berada di dalam rumah Anwar kira-kira 15 minit bagi menyerahkan sapina berkenaan. - 6/8/2008

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Aug 08, 2008 7:28 pm

aku xtau nk caye kat sape..
kang gado2..malaysia plak yg jd huru hara...
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Fri Aug 08, 2008 10:09 pm

10 PENYELEWENGAN BESAR PENDAKWAAN DALAM KES ANWAR

Quote :
Penyiasatan dan pendakwaan ke atas Anwar Ibrahim telah menimbulkan pelbagai persepsi dan spekulasi. Meskipun Anwar Ibrahim belum di dakwa secara rasmi di mahkamah, terdapat pelbagai kepincangan dalam siasatan dan dalam perjalanan kes ini. Berikut ialah 10 perkara misteri dan luar biasa yang timbul dalam kes Anwar.

1. Laporan Pengadu enggan diserahkan

Ini merupakan satu perkara yang luar biasa. Lazimnya, apabila seseorang yang dituduh dengan sesuatu kesalahan meminta laporan polis yang dibuat oleh pengadu, ianya akan dibekalkan dalam masa seminggu ke dua minggu oleh pihak polis. Tanpa laporan pengadu, orang yang tertuduh sukar membela diri kerana apa yang didakwa pun tentulah tidak jelas. Pengalaman penulis memohon laporan polis bagi membela anak guam membuatkan penulis hairan kerana penulis pernah beberapa kali mendapat laporan pengadu pada pagi yang sama penulis memohon. Kenyataan Hamid Albar bahawa laporan enggan diberi kerana pendakwaan belum dimulakan secara rasmi tidak masuk akal kerana masyarakat maklum Anwar telah ditahan oleh polis, keterangannya telah diambil dan beliau perlu membela diri dan reputasinya. Ini meyakinkan masyarakat bahawa laporan polis belum ada dan perbincangan sedang dibuat berhubung inti laporan tersebut untuk mendapatkan tarikh dakwaan yang paling sesuai.


2. Anwar ditangkap sebelum tempoh

Adalah sesuatu yang cukup memalukan apabila pihak polis memungkiri janji dan menangkap Anwar sebelum tempoh yang diberikan tamat. Tempoh diberi sehingga pukul 2 petang tetapi Anwar ditangkap sekitar pukul 1 petang. Mungkin polis terbawa-bawa sikap Pak Lah yang kerap membuat kenyataan palsu.


3. Anwar disabitkan bersalah sebelum dibicarakan

Apabila Pak lah diminta mengulas berhubung kes Anwar, Pak Lah dengan segera berkata bahawa memanglah penjenayah akan menafikan kesalahannya. Belum pun perbicaraan bermula, Anwar sudah disabitkan sebagai pesalah oleh Pak Lah. Pada masa yang sama, apabila Pak Lah diminta mengulas berhubung dakwaan ke atas najib dan Rosmah, Pak Lah dengan segera menyatakan bahawa Pak Lah berkeyakinan penuh bahawa Najib dan Rosmah tidak bersalah. Jika Mahathir dikaitkan dengan konspirasi perlantikan hakim, pak Lah selangkah ke hadapan dengan melantik dirinya sebagai hakim tidak rasmi.


4. DNA baru Anwar diminta oleh Pak Lah dan Khairi.

DNA Anwar sudah lama dimiliki oleh pihak polis berikutan siasatan kes lamanya. Paten DNA tidak akan berubah. Justeru DNA baru tidak diperlukan melainkan jika hendak digunakan sebagai bukti palsu yang hendak dicalit dibadan pengadu. Tindakan Khairi dan Pak Lah yang berulangkali menuntut Anwar memberi DNA barunya menimbulkan tanda tanya berhubung tujuan mereka. Apabila Anwar mendedahkan perkara ini di dalam muka depan Suara Keadilan, Pak LAh dan Khairi diam membisu. Kalau anak dara yang diam, ini bermakna anak dara tersebut setuju dengan pinangan. Justeru, diamnya Pak LAh dan Khairi seakan mengiyakan persepsi masyarakat bahawa inilah tujuannya.


5. Laporan Pusrawi

Perlu diakui bahawa laporan Pusrawi sebelum ini bukanlah laporan rasmi bagi kes Anwar. Meskipun begitu, fakta bahawa seorang doktor, meskipun bukan doktor pakar kes liwat, telah melihat lubang punggung Saiful dan tiada sebarang kesan koyakan atau apa-apa tanda diliwat adalah relevan. Meminjam istilah yang selalu digunakan di dalam kes-kes berkaitan Puspakom, pemeriksaan yang dibuat adalah pemeriksaan mata kasar. Meskipun begitu, ianya tetap relevan dan keterangan sudah cukup untuk menimbulkan keraguan munasabah. Pejabat Peguam Negara selama ini tidak membuat pendakwaan melainkan yakin dengan tahap 90% bahawa tertuduh memang bersalah dan bukti-bukti yang ada benar-benar kuat.


6. Bukti alibi Anwar memadai

Kepincangan dalam kes ini semakin menjadi-jadi apabila pihak polis berkeras meminta DNA baru Anwar sedangkan bukti alibi Anwar tidak dikaji. Sepatutnya, polis menyerahkan laporan Saiful kepada Anwar supaya Anwar boleh membela diri dengan menjelaskan di mana Anwar berada pada tarikh yang didakwa Saiful berlaku liwat tersebut. Seterusnya, alibi Anwar perlu disiasat. Sebagai contoh, Antihusam (blogger UMNO) mendakwa punggungnya telah saya liwat pada pukul 11 malam , 20 Julai 2008 di Hotel Sunway. Saya akan memaklumkan bukti alibi saya pada waktu itu. Contohnya, saya menyatakan bahawa pada waktu tersebut, saya menghadiri ceramah Ustaz Hadi di markas Pas. Terdapat lebih 20 kawan saya yang boleh membuktikan kehadiran saya. Justeru, mustahil saya meliwat Antihusam. Apabila pihak polis selesai menyoal alibi-alibi saya dan berpuas hati bahawa saya mustahil meliwat Antihusam, siasatan patut ditamatkan. Begitulah juga dalam kes Anwar. Tindakan pihak polis yang beria-ia mahukan DNA baru Anwar kelihatan senada dengan Pak Lah dan Khairi.


7. Pendakwaan oleh Pejabat Peguam Negara

UMNO ke sana ke sini membuat kenyataan bahawa kes Anwar tidak akan diuruskan oleh Pejabat Peguam Negara kerana Peguam Negara sendiri sedang disiasat berhubung dakwaan rasuah dan penyelewengan kuasa yang dibuat oleh Anwar. Pendakwaan, jika jadi, akan dibuat oleh Peguam Cara Negara. Masyarakat sedia maklum bahawa pendakwaan masih akan diteruskan oleh Pejabat Peguam Negara sekalipun diketuai oleh Peguam Cara Negara. Adalah pelik bin ajaib untuk mendakwa Pejabat Peguam Negara tidak akan dipengaruhi oleh Peguam Negara. Nama pun Pejabat Peguam Negara.


8. Laporan HKL

Timbul isu terbaru bahawa laporan rasmi HKL turut bocor dan laporan tersebut menyatakan bahawa Saiful memang tiada tanda-tanda diliwat dan mustahil Saiful diliwat. Ini menunjukkan Saiful tidak ikhlas membantu BN. Sekiranya Saiful komited membantu BN, Saiful sepatutnya pergi ke Lorong Haji Taib dan menyuruh pondan-pondan di situ meliwatnya beberapa kali agar kesan liwat ketara. Ini menunjukkan perancangan lemah BN dan ketidak ikhlasan Saiful dalam membantu BN.


9. Isu motif dan tujuan

Kes ini menimbulkan keraguan yang cukup banyak apabila kepimpinan UMNO seperti Najib mengakui telah berjumpa dengan Saiful sebelum saiful membuat laporan polis. Adalah menjadi pengetahuan umum bahawa Anwar adalah musuh politik UMNO. Justeru, polis sepatutnya menyiasat kebarangkalian berlakunya konspirasi dikalangan UMNO untuk menganiayai Anwar seperti yang pernah dibuat sebelum ini. Sebelum ini, mahkamah telahpun membebaskan Anwar dari tuduhan liway yang dijaja oleh UMNO berdasarkan sekeping surat layang.


10. Terlampau banyak percanggahan fakta kes oleh BN

Pada mulanya, Najib mendakwa tidak pernah berjumpa Saiful. Kemudian, Najib mendakwa pula bahawa najib pernah berjumpa Saiful 2 bulan dulu di pejabat untuk membincangkan biasiswa. Kemudian, Najib berkata pula bahawa Najib telah berjumpa Saiful 2 hari sebelum laporan polis dibuat untuk membincangkan biasiswa. Tiba-tiba, Najib mendakwa pula Najib telah memegang tangan Saiful yang kesejukan 2 hari sebelum laporan polis dibuat di rumah Najib sendiri apabila Saiful yang kononnya ketakutan datang mengadu diliwat.


Saiful pula mulanya mendakwa diliwat pada 26 haribulan di sebuah kondo di Malaysia. Apabila Anwar kelihatan mempunyai bukti alibi yang kukuh, saiful menjadi terdesak. Kemudian, Saiful menyatakan pula bahawa dia telah 3 kali menemani rombongan Anwar ke luar negara dengan memberi “hint” bahawa dia kononnya telah diliwat-liwat di luar negara beberapa kali. Ini menimbulkan pelbagai tanda Tanya. Mengapa seorang lelaki yang kelihatan tinggi dan sihat seperti Saiful membiarkan dirinya diliwat-liwat beberapa kali dan terus menemani Anwar ke mana saja. Sebagai contoh, jika saya diliwat oleh sesiapa, saya akan trauma dan akan segera menjauhkan diri dari orang tersebut.


Selain itu, Saiful juga sentiasa kelihatan ceria. Demi Allah, selama saya bekerja sebagai peguam, belum pernah saya menemui mangsa rogol atau mangsa liwat yang begitu ceria. Mangsa kes serangan seksual akan trauma, malu dengan masyarakat, rasa rendah diri dan biasanya mengalami kemurungan.


Saiful juga seorang lelaki. Tidak semudah itu hendak menembusi lubang punggung seorang lelaki. Asalkan saiful mengeraskan punggungnya, mustahil Anwar dapat meliwatnya. Sekiranya Saiful benar-benar hendak diliwat, dua atau tiga orang lelaki gagah diperlukan untuk memegang Saiful dan lubang punggung saiful perlu disapu minyak terlebih dahulu sebelum diliwat. Sekiranya ini yang berlaku, mustahil Saiful akan terus mengikut Anwar ke sana sini sehinggalah menemani rombongan Anwar ke luar negara sebanyak 3 kali.


Sebagai kesimpulan, kes Anwar Ibrahim ini tidak layak dibawa ke mahkamah untuk pendakwaan. Sekiranya saya ialah hakim bagi kes tersebut, saya akan melempar fail pendakwaan ke lantai kerana terlalu banyak kepincangan.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
plato+bal
Bayi Cute
Bayi Cute


Male Post : 7
Birthday : 31/08/1987
Age : 29
IPGM : Kampus Perlis
Course : PPPRPET PJ
Batch : Januari 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: arghh   Sun Aug 10, 2008 8:43 am

emmm in my opinion..kalu takder angin masakan pokok bergoyang... lgpun politik kat malaysia makin hari makin terukk.... so lu org pkr ah sdr... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Wed Aug 20, 2008 3:54 pm

eh ape pandangan korg tentang saiful or anwar?

bg aku la kan..
saiful 2 da alang2 wat jahat..so dia teruskan je la..
yela..kat mahkamah kate len..'liwat sbb same2 suke'
pastu bila angkat sumpah..
dia kate dia diliwat..pe kes 2?
sumpah masa penamaan calon..nape dia x bersumpah masa kat mahkamah tempoh hari? kenapa mesti hari penamaan calon? sah2 le nk menipu n nak menjatuhkan seseorang..
adek aku kate dia dari UNITEN..pastu kene kick sbb pointer rendah..da tu dia mpp..mane leh pointer rendah..
sumpah? even penjenayah pon bley sumpah camtu sbb penjenayah pon tau dosa dia mmg da besar..so terus wat jahat..
hadi pon nasihat anwar...kate jgn folo saiful angkat sumpah..
aku pon stuju..
even mahathir satu masa dulu pon pena kate anwar x bersalah..
so ape pandangan korg?
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Wed Aug 20, 2008 4:17 pm

aku xtau la nak kata apa..
tp bg aku benda2 camni susah sket..
sbb kta x kenal2 btol2 dua2 belah pihak cmne...
bg aku la..
hanya ALLAH je yg Maha Mengetahui semua bnda ni..
Insya-Allah..kalo org tu bt jahat mgkin la akan lepas kat dunia ni..
tp akhirat kan ade...
Ya-Allah..lindungilah aku dri perkara2 yg keji lg mungkar...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Wed Aug 20, 2008 4:28 pm

aku tau yg akhirat ade..
tapi sampai bile kite dikaburi dengan org yg bermuka2 nih
aku pon x tau nk caye kat sape..
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Wed Aug 20, 2008 4:35 pm

tu la crescent..
manusia ni mcm2 muka dorg leh buat..
aku pun xtau la..
hmmm~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sat Aug 23, 2008 10:32 am

tau takpa....skang ni pun aku tak tau mana satu yang betul mana satu yang salah....kkdg aku keliru la...media ni kata len, media ni kata len....aduh saliha jawabnya klu nak paham...hehe...

tapi bagi aku...Allah dah bagi petunjuk kepada kes Anwar dahlu...aku nak tgk apa yang akan berlaku kepada Epul ngan sedara-maranya...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 5:49 pm

saiful da bersumpah..najib plak ikut...
aduii..
xtau laa mane satu betol nih..
satu je la..jgn le permainkan agama islam itu sendiri..
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 6:09 pm

Allah bayar cash skrg..
just wait and see...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 6:14 pm

tau takpe....so skang ni kita tunggu dan lihat je la....

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 6:28 pm

nyampah plak bace paper skang nih..sume mende nk dipolitikkan...adoii
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 6:37 pm

aku tak bace paper dah...klu bace pun kat sukan...2 pun ader gak bapak2 politik nak masuk campur...adeh....hmmm....politik2...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 6:39 pm

aku xpenah bc paper kalo bab2 politik ni..

aku adalah contoh makhluk malas membaca..adesss~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 7:13 pm

bace onlen je paan n cimet...lagi senang..jimat duit..kite pon jenis onlen ari2..hoho
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sun Aug 24, 2008 7:22 pm

aku cuba utk membca..
Gelak:..~pemaleh thp super duper crunchy,..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/paan1904
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Mon Aug 25, 2008 2:55 pm

hehe...aku pun bace online la....hehe....tak ingin la klu nak beli paper...hehe...raser cam membazir je...hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah


Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 29
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Wed Aug 27, 2008 12:36 am

D. S. Anwar Ibrahim menang kerusi di Permatang Pauh dengan Majoriti 15 471 undi...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://ipgm-community.forumotion.org
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sat Aug 30, 2008 5:28 am

tu le..dok le sebuk2 nk hentam org len..
pastu wat kes yg bebukan..sumpah2 sane sini..
mane org x tukar undi..
aku pon terkezut gak la bile bace paper time kat camping..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
kayhebat
Pelatih IPGM
Pelatih IPGM


Male Post : 779
Birthday : 10/11/1987
Age : 29
IPGM : IPPP
Course : PJ Major,English Minor
Batch : Julai 2005
Registered : 09/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sat Aug 30, 2008 10:02 am

punyerla jht media skrg ne...sblm ne sokongan aku kat anwar 95%
bile media hentam gile b*#i...da turun jd 50% da...huhu
Back to top Go down
View user profile http://kayhebat.blogspot.com
cekgu_egie
Guru Sekolah
Guru Sekolah


Female Post : 1544
Birthday : 09/01/1987
Age : 29
IPGM : IPDA
Course : B Ed Science
Batch : Jan 2007
Registered : 18/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sat Aug 30, 2008 3:24 pm

media brt sblh...
adil x korg rase?..
kita same2 leh pk....
Back to top Go down
View user profile
crescent
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan


Female Post : 3156
Birthday : 03/11/1987
Age : 29
IPGM : ipik
Course : Papret - special edu
Batch : januari 2007
Registered : 04/07/2008

PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Sat Aug 30, 2008 3:27 pm

huhu aku menyokong mane2 yg aku rasekan betul...
tapi aku rase aku masih menyokong anwar..
sbb kes dia ni mmg berat sblh..
aku x puas hati ler..

bile anwar yg dituduh wat salah
mmg disiasat abes abesan
media cakap buruk2 je pasal anwar
kene sumbat masuk penjara
lebam sini lebam sane
tapi bile najib dituduh ada kaitan dengan antatuya
media cakap baik2 je pasal najib
xde pon nk siasat abes2
xde pon masok penjara
xde pon lebam2

aku btul2 x paham nape diorg wat camtu...
tapi aku masih menyokong kerajaan sebab da bagi banyak kemudahan kita sebagai rakyat malaysia..
cume agak terkilan certain part je..hehe
Back to top Go down
View user profile http://crescentstuff.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..   Today at 3:41 am

Back to top Go down
 
kes anwar!~ sile2 bg pandangan bernas anda..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Isu Semasa Dalam dan Luar Negara-
Jump to: